Kingfisher, międzynarodowa Grupa branży home improvement, do której należy Castorama Polska, przedstawiła wyniki finansowe za pierwsze półrocze 2021 roku. W podanym okresie Grupa odnotowała wzrost sprzedaży o 22 proc.– Mamy za sobą bardzo dobrą pierwszą połowę roku, ze wzrostem we wszystkich naszych kategoriach i kanałach, w szczególności w e-commerce – podkreśla Thierry Garnier, Dyrektor Generalny Kingfisher plc.
Grupa Kingfisher w pierwszej połowie 2021 roku odnotował wzrost w ujęciu LFL (like-for-like) o 22,8 proc. a w sprzedaży e-commerce wzrost ukształtował się na poziomie o 21 proc. To efekt skutecznej realizacji najważniejszych założeń strategii “Powered by Kingfisher”. Grupa planuje inwestycje na rzecz rozwoju, w tym w kanały e-commerce oraz dalszą ekspansję sieci sklepów stacjonarnych.
Grupa Kingfisher zaplanowała zwrot 300 milionów funtów akcjonariuszom w ramach programu wykupu akcji. To, jak informuje zarząd Grupy, potwierdza wysokie tempo generowania środków pieniężnych oraz zaufanie do wizji i długoterminowych planów.
Rozwój kanałów e-commerce i sieci stacjonarnej
– Mamy za sobą bardzo dobrą pierwszą połowę roku, ze wzrostem we wszystkich naszych kategoriach i kanałach, w szczególności w e-commerce. To efekt szybkiego postępu w realizacji naszych strategicznych priorytetów, które prowadzą do wzmocnienia relacji z klientami i zapewniają coraz lepszą pozycję konkurencyjną na naszych kluczowych rynkach. Za to jestem niezmiernie wdzięczny wszystkim naszym współpracownikom. Dziękuję za nieustanny wysiłek i wyjątkową obsługę klienta – powiedział Thierry Garnier, Dyrektor Generalny Kingfisher plc, do którego należy Castorama.
Wyniki sprzedażowe Grupy Kingfisher, do której należy Castorama, w pierwszej połowie 2021 roku wzrosły o 22,2 proc. w porównaniu do analogicznego okresu rok wcześniej. Sprzedaż LFL w pierwszej połowie tego roku wzrosła o 22,8 proc., co oznacza wzrost w ujęciu dwuletnim o ponad 21 proc., a skorygowany zysk przed opodatkowaniem w wysokości 669 mln GBP za pierwszą połowę wzrósł o 62 proc. w porównaniu z pierwszą połową 2020 roku. Odpowiada za to m.in. silny popyt oraz rosnąca popularność remontów i urządzania domów, a także rozwój kanałów sprzedażowych. Dobre wyniki udało się uzyskać również w segmencie e-commerce. Mocne skupienie na usprawnieniu kluczowych elementów dostaw w tym etapu ostatniej mili oraz rozwój modelu sklepów kompaktowych umożliwiło skuteczne realizowanie priorytetowych kierunków strategii Grupy Kingfisher.