20 września 2021 r. Zalando SE dołączy do indeksu DAX (Deutsche Aktienindex), który jest najważniejszym niemieckim indeksem akcji. Składa się na niego 30 spółek. Decyzja została ogłoszona 3 września br. przez wydawcę indeksu – STOXX Ltd. (część Qontigo).
DAX to wiodący niemiecki indeks giełdowy, obejmujący największe spółki notowane na giełdzie w Niemczech. Zalando, włączone do MDAX w 2015 r., dołączy do niemieckiego benchmarkowego indeksu blue chipów 13 lat po swoim założeniu.
– Jesteśmy dumni z tego, co zespołowi Zalando udało się zbudować w ciągu ostatniej dekady. Rozwinęliśmy startup sprzedający japonki z piwnicy w ogólnoeuropejską platformę modową obsługującą około 45 mln klientów. A przed nami jeszcze większe możliwości – mówi współzałożyciel i co-CEO Zalando, Robert Gentz.
– Nasz sukces jest głęboko zakorzeniony w kulturze Zalando – opartej na zaufaniu, przejrzystości i przedsiębiorczości – mówi współzałożyciel i co-CEO Zalando David Schröder. – Silna koncentracja na kliencie i bliskie partnerstwa, to kluczowe składniki naszego sukcesu. Nieustannie testujemy i skalujemy nowe koncepcje, by uwolnić zbiorczy potencjał branży modowej – dodaje.
Stały i konsekwentny rozwój Zalando
Założone w 2008 r. w Berlinie Zalando odnotowuje konsekwentny wzrost swojego biznesu – od czasu pierwszej oferty publicznej (IPO) w 2014 r. do 2020 r. wycena wartości firmy wzrosła czterokrotnie. Dziś Zalando jest wiodącym sprzedawcą mody oraz platformą usługową, łączącą około 45 mln aktywnych klientów z ponad 4500 markami i partnerami. Zalando realizuje strategię rozwoju jako platforma, by osiągać dalsze wzrosty i przyspieszyć cyfryzacji branży modowej. Koncentracja na branży modowej i lifestyle’owej pozwala Zalando zapewniać klientom unikalne doświadczenia klientom, a partnerom dostęp do dedykowanych rozwiązań.
Zalando utrzyma dalszą koncentrację na osiąganiu wzrostu, dążąc do zwiększenia GMV (Gross Merchandise Volume) do ponad 30 miliardów euro do 2025 r. Ponadto firma ma ambicję, by w perspektywie długoterminowej obsługiwać ponad 10 proc. wartego 450 mld euro europejskiego rynku mody. By to osiągnąć, Zalando będzie konsekwentnie inwestować w customer experience, oferowane w ramach platformy usługi i infrastrukturę.