Trwa dobra passa polskich parków handlowych STOP SHOP, należących do Immofinanz, pomimo tego, że rynek nadal pozostaje pod wpływem skutków COVID-19. Aktualnie wszystkie dziesięć lokalizacji jest w 100 proc. skomercjalizowane. Na imponujący wynik wpłynęły podpisane w ostatnim czasie cztery znaczące umowy. Łącznie nowi najemcy – VIVE Profit, Action, Outlet Nexterio oraz TEDi – wynajęli prawie 4.400 mkw. powierzchni w parkach handlowych w Lublinie, Włocławku i Mławie.
Format parków handlowych nieprzerwanie pozostaje w centrum uwagi rynku retail. Potwierdzeniem tej tezy są także wyniki osiągane w tym sektorze przez należącą do Immofinanz, markę STOP SHOP. Na polski portfel STOP SHOP-ów składa się aktualnie dziesięć lokalizacji, o sumarycznej powierzchni wynoszącej 75.670 mkw.
Kolejne umowy najmu
W 3 kwartale 2021 umowy najmu dla STOP SHOP podpisało aż czterech najemców. Tenant-mix wzmocniły już VIVE Profit (STOP SHOP Lublin), Action (STOP SHOP Włocławek) oraz Outlet Nextiero (STOP SHOP Lublin). Natomiast we wrześniu swoją działalność zainauguruje TEDi (STOP SHOP Mława). Firmy wynajęły analogicznie: 1.500 mkw., niemal 1.240 mkw., 880 mkw. oraz ponad 750 mkw. Łącznie we wszystkich parkach handlowych, funkcjonujących pod szyldem STOP SHOP, wynajęte jest 100 proc. powierzchni.
– Kapitalny wynik komercjalizacji obiektów STOP SHOP, to wypadkowa wielu czynników. Dziś, w dobie pandemii, ich szczególnie mocnymi stronami są architektura oraz kompaktowość, które wpływają na większy komfort zakupów i umożliwiają utrzymanie reżimu sanitarnego na najwyższym poziomie. Nie bez znaczenia jest również fakt, iż nasze obiekty są świetnie skomunikowane, a także dysponują przestronnymi parkingami, z których bezpośrednio można dostać się do dowolnego lokalu – mówi Magdalena Kowalewska, Country Manager Operations Poland, Immofinanz.
– Ostatnio podpisane umowy są najlepszym potwierdzeniem atutów tego formatu, który, na stosunkowo niewielkiej powierzchni, oferuje tak różnorodny tenant-mix. Co więcej, podpisujemy umowy na poziomie czynszów sprzed 2020 roku, co jeszcze bardziej podkreśla popularność tego formatu handlowego – dodaje Magdalena Kowalewska.
Nowe marki w parkach handlowych STOP SHOP
VIVE Profit, który w lipcu dołączył do STOP SHOP Lublin specjalizuje się w recyklingu starannie wyselekcjonowanej odzieży używanej. Pod koniec sierpnia grono najemców tego obiektu wzbogacił też Outlet Nexterio, oferujący szeroki wybór płytek ceramicznych, gresu, mozaiki, paneli, desek, klinkieru i innych produktów niezbędnych do przeprowadzenia remontu wnętrz czy prac renowacyjnych ogrodów i tarasów. W sierpniu 2021 w STOP SHOP Włocławek miało miejsce otwarcie Action. W asortymencie marki można znaleźć produkty w trzynastu kategoriach, w tym: artykuły dekoracyjne i papiernicze, zabawki, multimedia, środki służące do utrzymania czystości, żywność, napoje, odzież czy karmę dla zwierząt. Z kolei we wrześniu wachlarz najemców STOP SHOP Mława poszerzy TEDi – reprezentant niemieckiej sieci wielobranżowych sklepów z żywnością, artykułami gospodarstwa domowego, produktami kosmetycznymi, drogeryjnymi i toaletowymi, a także akcesoriami samochodowymi.