W II kwartale 2021 roku Zalando zanotowało wzrost wskaźnika GMV (czyli Gross Merchandise Value) o 40 proc. Wyniósł on 3,8 mld euro, przy skorygowanej marży EBIT na poziomie 6,7 proc.
Wzrost napędza utrzymujący się silny popyt wśród konsumentów na e-zakupy oraz rosnące wykorzystywanie usług platformy przez partnerów.
– Rosnące zaangażowanie klientów i marek podkreśla długoterminowe znaczenie platformy Zalando jeszcze bardziej niż nasze wyjątkowe wyniki finansowe w drugim kwartale. Stanowi także mocny dowód skuteczności naszej strategii. Chcemy w przyszłości jeszcze lepiej spełniać oczekiwania naszych konsumentów i partnerów. Szczególnie cieszy nas partnerstwo strategiczne z Sephorą, które pozwoli na dalsze udoskonalanie naszej oferty z kategorii beauty, a także ekspansja platformy Zalando na sześć nowych rynków – komentuje David Schröder, dyrektor finansowy Zalando.
Zalando podtrzymuje prognozę na 2021 rok, zakładającą wzrost GMV o 31-36 proc., spodziewając się osiągnięcia górnej połowy prognozowanego przedziału 400-475 mln euro skorygowanej marży EBIT.
Współpraca Zalando i Sephory
Sephora i Zalando nawiązały strategiczne partnerstwo. Pierwsze efekty współpracy będą widoczne w IV kwartale tego roku na rynku niemieckim. Docelowo zostanie ona rozszerzone na kolejne rynki europejskie.
– Zasady panujące w branży retail, również w sektorze beauty, zostały zdefiniowane na nowo. Pandemia koronawirusa przyspieszyła zmiany, które widzieliśmy już wcześniej. Dzisiejszy konsument nie robi już zakupów, tylko i wyłącznie, w salonach stacjonarnych, czy na sephora.com. Obecnie coraz częściej wykorzystuje w tym celu również marketplacy takie jak Zalando – komentuje nawiązanie współpracy z Zalando Martin Brok, prezes i dyrektor generalny Sephory.
Więcej na temat partnerstwa Zalando i Sephory można przeczytać TUTAJ.