Sephora i Zalando nawiązały strategiczne partnerstwo. Pierwsze efekty współpracy będą widoczne w IV kwartale tego roku na rynku niemieckim. Docelowo zostanie ona rozszerzone na kolejne rynki europejskie.
– Zasady panujące w branży retail, również w sektorze beauty, zostały zdefiniowane na nowo. Pandemia koronawirusa przyspieszyła zmiany, które widzieliśmy już wcześniej. Dzisiejszy konsument nie robi już zakupów, tylko i wyłącznie, w salonach stacjonarnych, czy na sephora.com. Obecnie coraz częściej wykorzystuje w tym celu również marketplacy takie jak Zalando – komentuje nawiązanie współpracy z Zalando Martin Brok, prezes i dyrektor generalny Sephory.
– Biorąc pod uwagę, że od zawsze jesteśmy w 100 proc. skoncentrowani na doświadczeniach naszych konsumentów, chcemy mieć pewność, że spotkamy ich gdziekolwiek będą nas szukali – dodaje Martin Brok cytowany przez serwis Yahoo.
Sephora dba o customer journey
– Dostrzegamy znaczenie współpracy z najlepszymi partnerami. Takim właśnie jest dla nas Zalando. To, co do nas przemówiło, to fakt, że Zalando naprawdę rozumie marki, siłę selekcji, budowanie jakości premium – tłumaczy Martin Brok.
Głównym celem współpracy jest wspólne stworzenie wyjątkowego doświadczenia zakupowego dla 42 milionów aktywnych klientów Zalando.
Ważna będzie „hiperpersonalizacja”
– W dzisiejszym świecie konsument myśli o markach, z którymi wchodzi w interakcję, na zasadzie: „poznaj mnie i służ mi” – powiedział Brok. – Dlatego musimy poznać naszych konsumentów lepiej, niż sami się znają.
– Rozwój kategorii Beauty to dla nas ogromna szansa, ponieważ rynek kosmetyków online w Europie ma wciąż znaczny potencjał wzrostu. Jako platforma modowo-lifestylowa, chcemy inspirować klientów Zalando i umożliwić im wybór spośród szerokiej gamy produktów modowych i kosmetyków w jednym miejscu. Jednocześnie udostępniamy naszym partnerom platformę wspierającą ich w osiągnięciu sukcesu w sprzedaży online – powiedział David Schneider, Co-CEO Zalando.
Partnerstwo rozpocznie się w czwartym kwartale w Niemczech, kiedy cała oferta Sephora będzie dostępna na platformie Zalando. Następnie ma być rozwijana na kolejnych rynkach.
– Docelowo chcemy rozszerzyć to partnerstwo na wszystkie europejskie rynki. Zaczynamy budować wspólną przyszłość – dodał Schneider.
Obecnie Zalando sprzedaje ponad 13 000 produktów. Na platformie jest ponad 350 marek z branży kosmetycznej.