Według badań Kantar aż 89 proc. badanych wybiera Paczkomaty jako formę dostawy. To nadal najczęściej wybierana forma, której popularność rośnie w każdej kolejnej fali badania. Inne formy dostawy notują spadki – w tym również dostawy do punktu.
Ponadto już 70 proc. badanych wybiera Paczkomaty także jako formę wysyłki. Rok temu takie deklaracje składało 51 proc. badanych. Obecny wynik to aż 25 pp. wyżej w porównaniu do drugiej w kolejności opcji nadania w placówce Poczty Polskiej.
Paczkomaty: rośnie satysfakcja klientów
Wskaźnik NPS – określający poziom satysfakcji klientów – dla odbioru paczek w Paczkomatach wzrósł o 1 punkt procentowy w porównaniu z poprzednim badaniem. Wynosi obecnie 72 punktów. Dla wysyłania paczek zwiększył się aż o 4 punkty do 74 punktów. Jest to efektem bardzo dobrze ocenianej przez klientów opcji bezetykietowego nadawania przesyłek w aplikacji. Podobnym wskaźnikiem nie może się pochwalić żadna firma kurierska w Polsce.
Klienci doceniają inwestycje w technologie
– Wskazania Paczkomatów na poziomie 89 proc. jako preferowanej forma dostaw to dla nas powód do dumy. T także dowód olbrzymiego zaufania, jakim obdarzają nas nasi klienci i jedno mogę obiecać – my tego zaufania nie zamierzamy zawieść. Jak pokazują badania, na rynku dostaw i nadań w Polsce jesteśmy niekwestionowanym liderem. Przeskoczyliśmy wiele silnych, w tym także międzynarodowych, marek. Wskaźnik NPS – będący odzwierciedleniem poziomu satysfakcji dla odbiorów w Paczkomatach – wzrósł do poziomu, którego nie udało się osiągnąć żadnej polskiej firmie z naszej branży. Dodatkowo, z czego jestem szczególnie zadowolony, bardzo dobrze oceniane są nadania w Paczkomatach. Ich wskaźnik satysfakcji przewyższa nawet wskaźnik dla odbiorów przesyłek – mówi Rafał Brzoska, prezes InPost.
– Wyraźnie widać, że klienci doceniają nasze inwestycje w technologie, w tym przede wszystkim wprowadzoną niedawno możliwość nadawania przesyłek bez etykiety, tylko za pomocą aplikacji. To był prawdziwy strzał w dziesiątkę. Mogę tylko powiedzieć raz jeszcze – bardzo dziękuję za ten poziom oceny w imieniu swoim oraz wszystkim pracowników InPostTeam. Obiecuję, że jeszcze przyspieszymy rozwój usług paczkomatowych, tej najbardziej ekologicznej formy dostaw w Polsce – dodaje Rafał Brzoska.
InPost, poza Paczkomatami, rozwija w Polsce także sieć Lodówkomatów.