Setki sklepów i lokali usługowych oraz dziesiątki kawiarni i restauracji w jednym programie lojalnościowym. Galeria Młociny nagradza klientów za zakupy, zwracając „Złociny” za rejestrację paragonów w aplikacji. Z okazji jubileuszu program został odświeżony i wzbogacony o elementy grywalizacji.
Właśnie mijają 2 lata od wprowadzenia programu lojalnościowego Galerii Młociny, który nie tylko nagradza klientów za zakupy, ale także dynamicznie reaguje na ich potrzeby i preferencje. Program, którego podstawowym celem jest budowanie lojalności, teraz staje się także platformą do eksplorowania nowych możliwości marketingowych.
Aplikacja mobilna
Głównym narzędziem programu lojalnościowego Galerii Młociny jest aplikacja mobilna „Młociny Kupujesz i Masz”, w której klienci mają możliwość rejestrowania zakupów poprzez skanowanie paragonów. Dzięki temu odwiedzający Galerię Młociny mogą wygodnie, w jednym miejscu zbierać punkty za zakupy w całym centrum handlowym, czyli ponad 200 sklepach i punktach usługowych oraz kilkudziesięciu kawiarniach i restauracjach. Klienci, którzy zgromadzą odpowiednią ilość „Złocin”, mogą wymienić je na nagrody rzeczowe lub karty podarunkowe.
– Oparliśmy program lojalnościowy na dwóch filarach. Pierwszym jest nasza aplikacja, która w prosty i intuicyjny sposób pozwala na rejestrowanie paragonów. Klienci otrzymują wtedy kilkuprocentowy zwrot w postaci „Złocin”. Następnie punkty mogą wymieniać na różne nagrody, począwszy od oferty gastronomicznej, przez książki i zabawki dla dzieci, aż po gadżety elektroniczne i zestawy LEGO. Drugi filar to crossmarketing i zaskakujące partnerstwa w ramach akcji prosale’owych, które cieszą się ogromnym zainteresowaniem. Zabieraliśmy już naszych klientów do Suntago, Majalandu, na tor kartingowy czy do Hotelu Warszawianka. Nasze akcje funkcjonują w różnych mechanizmach – czasami odbywają się w aplikacji, niekiedy też tradycyjnie na miejscu, w specjalnym punkcie. Najczęściej wystarczy dokonać zakupów za określoną kwotę i zarejestrować paragon. Nasze flagowe hasło to: w Galerii Młociny klienci zyskują podwójnie – mówi Artur Maćkowiak, Marketing Manager w Galerii Młociny.
Prawie półtora miliona zebranych punktów
Od początku istnienia programu lojalnościowego użytkownicy zgromadzili niemal 1,5 mln punktów i wykorzystali ok. 1 mln z nich. Najczęściej odbierane nagrody to Big Mac o wartości 16 oraz bilety 2D do Multikina o wartości 17 „Złocin”. Liczba odebranych nagród przekroczyła już 20,5 tys.
Z najnowszego badania SW Research wynika, że 66,3 proc. młodych Polaków (13-29 lat) korzysta z programów lojalnościowych. To również jedna z najliczniejszych grup wiekowych spośród użytkowników programu Galerii Młociny. Prawie 15 proc. to osoby między 18 a 24 rż., natomiast ponad 27 proc. to klienci w wieku od 25 do 34 lat.
Nowości w programie lojalnościowym
Znaczącą rolę w nowoczesnych programach lojalnościowych odgrywa grywalizacja, która przekształca rutynowe zadania w angażującą rozgrywkę. „Fortunny skok” to nazwa gry, którą klienci niedawno mogli znaleźć w aplikacji lojalnościowej Galerii Młociny. Użytkownicy mieli wybór, o jaką nagrodę grać. Każda rozgrywka kosztowała 2 lub 5 punktów z programu lojalnościowego, w zależności od nagrody, a uzyskany wynik w grze kumulował się. W czasie trwania grywalizacji, od 22 kwietnia do 12 maja, użytkownicy poświęcili 4490 zgromadzonych wcześniej „Złocin”.
– Stale analizujemy trendy i szukamy nowych rozwiązań do naszego programu lojalnościowego. Z okazji 2. rocznicy odświeżyliśmy key visual. Teraz użytkownicy poczują zbliżające się lato także na ekranach swoich smartfonów. Ale to nie wszystko To, co obecnie najbardziej angażuje naszych klientów to gra w naszej lojalnościowej aplikacji. Grywalizacja o prostym mechanizmie gry zręcznościowej pozwala na rywalizację o cenne nagrody – smartwatch i hulajnogę elektryczną, a także karty podarunkowe – podkreśla Artur Maćkowiak i dodaje: – Już rozpoczynamy prace nad kolejną edycją grywalizacji.
Najnowsze trendy
W obliczu rosnących oczekiwań klientów, nowoczesne programy lojalnościowe muszą oferować coraz więcej. Personalizacja i segmentacja stają się kluczowe, umożliwiając firmom dostarczanie spójnych doświadczeń klientom niezależnie od używanego kanału — czy to online, przez aplikację mobilną, czy w sklepach stacjonarnych. Takie podejście, wspierane przez zaawansowane wykorzystanie danych, pozwala na optymalizację oferty i tworzenie coraz skuteczniejszych kampanii marketingowych, które są ściśle dopasowane do preferencji klientów. Przykładem jest zastosowanie sztucznej inteligencji, która może automatyzować przepływ danych i umożliwiać personalizację oraz indywidualizację ofert jeszcze szybciej i skuteczniej.
– Sztuczna inteligencja to przyszłość zakupów, przede wszystkim w kontekście personalizacji ofert. Mamy nadzieję, że w niedalekiej przyszłości nasi klienci będą mogli skorzystać z takich narzędzi w ramach naszej aplikacji lojalnościowej – podsumowuje Artur Maćkowiak z Galerii Młociny.