Dla Martes Sport miniony i obecny rok niezmiennie pozostaje bardzo pracowitym okresem. W samej końcówce roku 2023 powiększono i całkowicie zmodernizowano powierzchnie m.in. w CH Bonarka Kraków, Galerii Katowickiej oraz Galerii Cuprum Arena Lubin. Początek roku natomiast zaowocował otwarciem nowych sklepów w Auchan Gdańsk, Przeworsku, Pyskowicach, Żywcu i Koszalinie.
Sieć sklepów stacjonarnych Martes Sport w pierwszym kwartale 2024 roku liczyła 380 placówek w Polsce, Czechach oraz Rumunii, a liczba ta stale się powiększa. Już do połowy roku 2024 planowane są kolejne otwarcia w Świebodzinie, Ustroniu, Dąbrowie Górniczej, Bytomiu oraz Jastrzębiu-Zdroju. Spółka rozważa również możliwości rozszerzenia działalności na kolejne kraje.
Plany ekspansji Martes Sport
W tym roku mapa nowych lokalizacji powiększy się o 23 sklepy na terenie całej Polski. Taka sama liczba sklepów zostanie zmodernizowana, a część z nich zostanie znacząco powiększona. Około 20 lokalizacji zostanie zamknięta ze względu na realizowany proces konsolidacji sieci sklepów oraz zmieniające się trendy rynkowe.
W ocenie przedstawicieli Martes Sport duże miasta potrzebują od dwóch do czterech mega sklepów ze stale poszerzaną ofertą handlową dla Klientów. Dlatego też w obrębie dużych ośrodków miejskich nieustannie poszukiwane są powierzchnie w przedziale od 1500 mkw. do 4000 mkw.. Zwiększenie powierzchni sklepu jest wartością dodaną przede wszystkim dla Klienta, który może skorzystać z nowych kategorii produktów oraz ofert sezonowych w sklepach stacjonarnych.
Dominującą pozycję w asortymencie sprzedaży sklepów Martes Sport, stanowią marki należące do firmy MS Trademarks tj. m.in. Elbrus, Huari, Radvik, Aquawave, Fitanu, Iguana, Martes Ess, Coolslide, IQ oraz Bejo.
Rozwój w modelu omnichannel
Istniejące obecnie sklepy: sklepmartes.pl, fitanu.com, sklepiguana.pl, początkiem roku zostały mocno wsparte przez nowoczesny i zautomatyzowany magazyn o powierzchni 55 tys. mkw..
Analogicznie do rozwoju sieci offline, GK Martes Sport kładzie mocny nacisk na rozbudowę i zasięg swojego kanału e-commerce.
To kolejny krok milowy rozwoju firmy, która w przyszłości osiągnie jeszcze lepszą synergię i optymalizację sprzedaży. Wszystkie działania dążące do tego są wspierane przez prawie czterysta stacjonarnych placówek detalicznych branży sportowej, jak i sprawnie działającą platformę.