Zaledwie półtora roku po debiucie Mohito w kanale online we Włoszech, polski producent odzieży podjął decyzję o otwarciu tam również salonów stacjonarnych marki. Pierwszy z nich rozpoczął działalność 14 marca br. w Marcon k. Wenecji. W kwietniu Mohito uruchomi jeszcze jeden salon – tym razem w Mediolanie. To kolejny krok LPP w kierunku zwiększania rozpoznawalności polskich marek odzieżowych w Europie Południowej.
Duże zainteresowanie kolekcjami marki Mohito, dotychczas sprzedawanymi na Półwyspie Apenińskim wyłącznie przez internet, zaowocowało decyzją o rozpoczęciu sprzedaży stacjonarnej na tamtejszym rynku. Pierwszy włoski salon marki został otwarty 14 marca br. w centrum handlowym Valecenter w Marcon k. Wenecji. Dzięki dobrej komunikacji z turystyczną Wenecją oraz bogatemu portfolio światowych marek, centrum odwiedza rocznie ponad 5 milionów klientów. W kwietniu Mohito otworzy swoją lokalizację również w największym centrum handlowym w Mediolanie – Merlata Bloom, które jako nowy obiekt handlowy na mapie miasta przyciąga światowe marki i wzbudza szerokie zainteresowanie klientów.
– Mediolan to jedna z modowych stolic Europy. Obecność Mohito w tym mieście traktujemy jako prestiż dla marki i potwierdzenie naszego przywiązania do mody i trendów. Spośród marek LPP jesteśmy tą najbardziej kobiecą, a co za tym idzie – staramy się zachować różnorodność, aby każda z nas znalazła tu swój własny styl. Mając na uwadze rynek włoski, gdzie otwieramy salony w przejściowym okresie wiosennym, kierujemy się zmiennością pogody, ale też przyglądamy lokalnym trendom. Postawiliśmy przede wszystkim na produkty dzianinowe, nie zabraknie także dresów, longsleevów i propozycji basicowych w różnych krojach. Stałym elementem naszej oferty są również kobiece sukienki i kwiatowe printy, które cieszą się zainteresowaniem klientek również na innych rynkach – mówi Katarzyna Czekała, omnichannel sales director Mohito, LPP.
Trzecia marka LPP we Włoszech
Wchodzące w skład portfolio grupy Mohito jest już trzecią marką LPP obecną we Włoszech. Jesienią ubiegłego roku w Mediolanie zadebiutował najstarszy brand LPP – Reserved, który jest tam już obecny w dwóch lokalizacjach. Reserved pojawi się wraz z Mohito także w centrum handlowym Valecenter, a już w kwietniu obie marki otworzą swoje salony w Merlata Bloom. We Włoszech działa także Sinsay, który ponad roku temu zadebiutował w Marcon.
– Obecność trzech marek we Włoszech jest ważnym krokiem w rozwoju naszej sieci sprzedaży. Przez wiele lat ten rynek pozostawał dla nas w sferze dalekosiężnych planów, jednak dziś nasze marki są już wystarczająco dojrzałe i rozpoznawalne, aby zawalczyć o uznanie włoskich klientów. Od czasu zmiany naszej strategii rozwojowej, jaka nastąpiła przeszło rok temu, coraz śmielej stawiamy kroki w południowej części Europy, która dla branży modowej pozostaje rynkiem konkurencyjnym, ale też coraz bardziej otwartym na świeże propozycje modowe. Jestem przekonany, że Mohito powtórzy sukces Sinsay oraz Reserved i przypadnie do gustu włoskim klientkom, dlatego planujemy dalszy rozwój powierzchni sprzedażowej Mohito w rejonie basenu Morza Śródziemnego – komentuje Przemysław Lutkiewicz, wiceprezes zarządu LPP.
Kierunek: południe i zachód
Kolejne otwarcia salonów LPP w rejonie Morza Śródziemnego wpisują się w realizowaną przez spółkę strategię rozwoju sieci sprzedaży, ukierunkowaną na południe i zachód Europy. Każda z marek LPP ma sprofilowaną grupę klientów, pod kątem których wybierane są miejsca na nowe salony. Reserved celuje w najbardziej prestiżowe lokalizacje w zachodniej i południowej części Europy, dlatego jest już obecna w dwóch miejscach w Mediolanie. Po zeszłorocznym debiucie przy kultowej Corso Vittorio Emanuele II kolejny włoski salon marki otworzył się z początkiem marca przy drugiej najpopularniejszej ulicy handlowej Mediolanu – Corso Buenos Aires.
– Atutem tej lokalizacji jest jej umiejscowienie w centrum miasta, podczas gdy większość obiektów handlowych we Włoszech mieści się na obrzeżach metropolii. Tym samym przyciąga ona zarówno turystów, jak też lokalnych klientów i to pod nich przede wszystkim dostosowana jest oferta obecnych tam marek. Pojawienie się we Włoszech nowych brandów, jak Reserved i Mohito, wnosi świeże spojrzenie na garderobę, nawiązujące zarówno do klasycznych designów, jak i nowoczesnych propozycji modowych – dodaje Przemysław Lutkiewicz.
Zmiana strategii zdecydowanie przyspieszyła plany rozwoju LPP na rynkach europejskich, takich jak Włochy, Grecja czy Wielka Brytania. W 2023 r. spółka otworzyła trzy nowe lokalizacje Reserved w Londynie, a już w maju zamierza tam uruchomić kolejny sklep marki w Westfield White City.
Ponad 2 tys. sklepów LPP
LPP jest polską firmą rodzinną, jedną z najdynamiczniej rozwijających się w branży odzieżowej w regionie Europy Środkowej. Od 30 lat z sukcesem prowadzi działalność w Polsce i za granicą, w oparciu o sieć ponad 2000 salonów zlokalizowanych w blisko 30 krajach, w tym w tak prestiżowych stolicach jak Londyn, Helsinki czy Tel Awiw. Powierzchnia handlowa grupy obejmuje łącznie 1,9 mln m2.
Spółka zarządza 5 markami modowymi: Reserved, Cropp, House, Mohito i Sinsay, których oferta dostępna jest dziś także w kanale online. LPP pełni ważną rolę, tworząc miejsca pracy dla blisko 30 tys. osób w biurach i strukturach sprzedaży w Polsce, krajach Europy, Azji i Afryki. Spółka jest notowana na warszawskiej Giełdzie Papierów Wartościowych w ramach indeksu WIG20 oraz należy do prestiżowego indeksu MSCI Poland.