Decathlon przyjął globalną strategię, która obejmuje poprawę doświadczeń klientów, silne zaangażowanie w zrównoważony rozwój i ogólną modernizację firmy.
W ramach tej ewolucji Decathlon prezentuje swoją nową odsłonę, która obejmuje dynamiczną i przyszłościową tożsamość oraz nowe logo. Całości przyświeca nowy cel: Move People Through the Wonders of Sport.
– To wyjątkowy moment zarówno w historii, jak i dla przyszłości Decathlonu. Teraz bardziej niż kiedykolwiek świat potrzebuje sportu. Ma on jednoczącą moc i może poprawić zarówno zdrowie fizyczne, jak i psychiczne. W Decathlonie chcemy mieć większy pozytywny wpływ na ludzi, społeczeństwo i planetę, poruszając ludzi poprzez wspaniałość sportu. Jestem dumna z tego, że wraz z członkami naszego zespołu pracujemy nad nowym planem – naszym światłem przewodnim i ambicją. To niesamowite widzieć, jak nasza zróżnicowana społeczność spotyka się, aby świętować to, co czyni nas wyjątkowymi: umożliwienie każdemu uprawiania sportu na własnych warunkach. Jestem przekonana, że nasza ambitna strategia, ewoluująca nasz sposób prowadzenia działalności, zapewni Decathlon wiodącą pozycję w branży jako wyjątkowa i godna zaufania marka sportowa – komentuje Barbara Martin Coppola, Global Chief Executive Officer w Decathlon.
Model biznesowy oparty na zrównoważonym rozwoju
Całe dobro, jakie sport może wnieść w życie ludzi i społeczeństw, nie może odbywać się kosztem planety.
Decathlon chce być siłą napędową i zobowiązał się do osiągnięcia zerowego poziomu emisji netto do 2050 roku.Cele DECATHLON w zakresie dekarbonizacji to (zakresy 1, 2 i 3):- 20 proc. redukcji bezwzględnej emisji CO2 w 2026 r.- 42 proc. redukcji bezwzględnych emisji CO2 w 2030 r. i zerowy poziom emisji netto do 2050 r.
Mocno zaangażowany w realizację swoich ambicji Decathlon, drugi rok z rzędu w 2023 r., oddzielił swój rozwój od emisji CO2.
Decathlon pracuje ramię w ramię z dostawcami i partnerami, aby odblokować zrównoważony rozwój w całym łańcuchu dostaw. Dzięki temu wspólnemu podejściu Decathlon współpracuje z dostawcami w celu dekarbonizacji procesów i utorowania drogi dla nowych modeli biznesowych opartych na obiegu zamkniętym i wydłużonym cyklu życia produktu.

Oznacza to również, że w całej gamie produktów Decathlon wydłuża żywotność produktów i umożliwia klientom ponowne wykorzystanie, naprawę i recykling swoich produktów.
Doświadczenia klienta w cyfrowym świecie
Decathlon wykorzystuje potęgę technologii cyfrowej poprzez globalną modernizację witryny e-commerce, aby zapewnić klientom wygodne zakupy w dowolnym miejscu i czasie.
Cyfrowy łańcuch dostaw Decathlon został ponownie przemyślany przy użyciu najlepszych w swojej klasie narzędzi i algorytmów sztucznej inteligencji, aby umożliwić dokładne prognozowanie, planowanie asortymentu i parametry zapasów. Doprowadziło to już do znacznego obniżenia poziomu zapasów i wielu ulepszeń, w tym zmniejszenia kosztów transportu, śladu węglowego i czasu dostawy.
Decathlon przełamuje również nowe granice, aby zapewnić swoim klientom niezwykłe doświadczenie, w tym aplikację 3D Shopping App na Apple Vision Pro w USA.
W nadchodzących miesiącach ponad 1700 sklepów na całym świecie zostanie odnowionych, oferując klientom intuicyjną nawigację, lepszą widoczność produktów, angażujące wyświetlacze fizyczne i cyfrowe oraz estetyczną atmosferę.