Hiszpańska marka Mango nie ustaje w inicjatywach, które mają na celu wzmocnienie jej pozycji na światowych rynkach. Wraz z nowym rokiem firma postanowiła stworzyć nowy dział zarządzania marką, który będzie odpowiedzialny za budowanie wizerunku Mango, a także za dbanie o najwyższy poziom doświadczenia zakupowego.
Na czele nowego działu stanęła Blanca Muñiz Castilla. Wraz z zespołem będzie odpowiedzialna za takie kwestie i obszary jak budowanie wizerunku i komunikacji marki, a także Customer Experience. Pozwoli to Mango skonsolidować strategię marki, która łączy kwestie projektowania, innowacji i zrównoważonego rozwoju.
Innowacyjne projekty Mango
To kolejna inicjatywa, która ma wzmocnić wizerunek firmy na globalnych rynkach. Niedawno Mango otworzyło swój pierwszy sklep na platformie Roblox, w którym użytkownicy będą mogli kupić cyfrowe ubrania i produkty Mango Teen dla swoich awatarów.
Sklep „zlokalizowany” będzie w Outfit Shopping Mall, realistycznym wirtualnym centrum handlowym położonym na śródziemnomorskiej wyspie.
Oprócz wirtualnej prezentacji i sprzedaży produktów Mango Teen, nowy sklep Mango zaoferuje użytkownikom platformy przestrzeń do interakcji. Sklep charakteryzuje się również śródziemnomorską estetyką, zgodnie z koncepcją projektową New Med, którą Mango promuje w swoich sklepach stacjonarnych.
Mango zainwestowało również w kolejny technologiczny start-up. Union Avatars, o którym mowa, specjalizuje się w tworzeniu awatarów.
Narzędzie wymyślone przez Union Avatars pozwala stworzyć realistycznego awatara na podstawie zwykłego selfie. Jak to działa? Osoba przesyła swoje zdjęcie i otrzymujesz awatar 3D w czasie rzeczywistym, gotowy do użycia np. w grach wideo, aplikacjach opartych o rozszerzoną rzeczywistość lub w Metaverse. Łatwo więc sobie wyobrazić, że takie rozwiązanie można byłoby wykorzystać np. w ramach wirtualnej przymierzalni online.