Intersport zakończył rok 2023 sprzedażą na poziomie 13,7 miliarda euro. To wynik porównywalny z rekordem ustanowionym rok wcześniej. Wynik ten cieszy władze spółki tym bardziej, że został osiągnięty w bardzo wymagającym otoczeniu biznesowym.
Na koniec roku kalendarzowego Grupa Intersport mogła pochwalić się siecią 5381 sklepów na całym świecie, co oznacza wzrost o 72 sklepy w porównaniu do roku poprzedniego. Tym samym sieć umocniła swoją obecność w 42 krajach na całym świecie.
W niektórych regionach sprzedaż rośnie w tempie dwucyfrowym
Analizując sprzedaż w 2023 roku władze Intersport poinformowały, że po dobrym rozpoczęciu roku, sprzedaż uległa spowolnieniu. Było to spowodowane kilkoma czynnikami, m.in. trudną sytuacją ekonomiczną i geopolityczną, wyzwaniami związanymi z łańcuchem dostaw, czy rosnącymi kosztami operacyjnymi. Pomimo tych trudności Grupa Intersport nie tylko utrzymała, ale wręcz wzmocniła swoją silną pozycję na wielu rynkach.
Globalne badania wskazują, że pomimo trudnych warunków, Intersport odnotował na niektórych rynkach wyraźny wzrost sprzedaży. Chodzi o takie kraje jak Francja, Grecja, Irlandia i cały region Europy Środkowo-Wschodniej. Tam sprzedaż rosła w dwucyfrowym tempie.
Dodatkowo pojawiła się zauważalna tendencja polegająca na dodatnim wzroście sprzedaży obuwia i sprzętu, kontrastującym z ogólnym spadkiem sprzedaży odzieży. Wyraźnie również widać, że konsumenci w przeważającej mierze powrócili do stacjonarnych kanałów sprzedaży detalicznej.
Pozytywne perspektywy
– Pomimo trudnej atmosfery, przewidujemy dynamiczny i pełen sukcesów rok dla Intersport. Biorąc pod uwagę najważniejsze wydarzenia mające miejsce w 2024 roku, tj. Mistrzostwa Europy w piłce nożnej w Niemczech i Igrzyska Olimpijskie we Francji, gdzie planujemy otwarcie sklepów flagowych. Jesteśmy bardzo optymistyczni, jeśli chodzi o naszą zdolność do wykorzystania tych możliwości i ponownego osiągnięcia solidnego wzrostu – mówi Steve Evers, Dyrektor Generalny IIC.