Fundusz inwestycyjny Bridgepoint sprzedaje największą w Polsce sieć sklepów dziecięcych Smyk. Firmę przejmie Michał Grom, obecny prezes zarządu Smyk Holding S.A. – informuje “Puls Biznesu”.
“Michał Grom jest związany ze Smykiem od ponad siedmiu lat, a kieruje nim od marca 2019 r. Przejęcia dokonuje wraz z Maciejem Zużałkiem (do niedawna szefem Ten Square Games, a w latach 2016-2020 członkiem rady nadzorczej Smyka z ramienia Bridgepointu) oraz funduszem AMC” – podaje “Puls Biznesu”.
Transakcja przejęcia spółki zostanie sfinalizowana w ciągu kilku miesięcy. Celem nowych właścicieli Smyka jest utrzymanie dynamiki wzrostu oraz rozbudowa sklepów stacjonarnych.
Przypomnijmy, Grupa Smyk trafiła w ręce Brigdepoint w 2016 roku. Wówczas fundusz odkupił sieć sklepów od Empik Media & Fashion za kwotę 1,06 mld zł.
Ponad 280 sklepów pod szyldem Smyk
Smyk jest kultową marką produktów dla dzieci, o rozpoznawalności sięgającej 92% (źródło: badanie Kantar 12.2023r.). Sieć handlowa Smyk obejmuje ponad 280 sklepów w Polsce, sklep internetowy smyk.com, a także sklepy własne w Rumunii (31) i Ukrainie (10). Produkty marek własnych COOL CLUB i SMIKI są dostępne w stacjonarnych i internetowych sklepach partnerów handlowych w ponad 20 krajach Europy i Azji.
Pierwszy sklep powstał w 1952 roku w Warszawie wtedy jeszcze jako Centralny Dom Towarowy. Nazwa „Smyk” pojawiła się tam dopiero w 1977 roku. Od 2000 roku trwało budowa sieci sklepów na terenie całej Polski. Kolejne lata to również ekspansja zagraniczna.
Sklepy Smyk oferują szeroki wybór wysokiej jakości odzieży i obuwia, zabawek, akcesoriów niemowlęcych i innych produktów dla dzieci w wieku 0-14 lat. Jednym z atutów sieci jest dostępność szerokiej oferty produktów różnych kategorii dla dzieci „pod jednym dachem”. Smyk sprzedaje produkty pod własnymi markami COOL CLUB i SMIKI, które dostępne są wyłącznie w sieci Smyk lub sklepach partnerów franczyzowych.