Z roku na rok konsekwentnie rośnie liczba osób korzystających z płatności odroczonych BNPL (buy now, pay later). Dotychczas aż 64 procent Polaków co najmniej raz skorzystała już z tej metody, finalizując swoje zakupy – wynika z raportu Płatności odroczone w Polsce 2023, opublikowanego przez PayPo. Od niedawna z pomocą PayPo za swoje zakupy mogą płacić również klienci polskiej marki klapków i odzieży Kubota.
Ten sposób płatności zyskuje coraz większą popularność. Jest wygodny jak klapki Kubota i pozwala na komfortową realizację zakupów.
Dzięki współpracy z PayPo, klienci korzystający z oferty sklepu internetowego Kubotastore.pl mogą̨ zrealizować płatność za swoje zakupy aż do 30 dni, bez ponoszenia dodatkowych kosztów.
Płatności odroczone coraz popularniejsze wśród Polaków
– Konsumenci, w tym również klienci Kuboty, przez cały czas szukają sposobów, by ich zakupy były jeszcze szybsze i bardziej komfortowe. Ta tendencja nie ma już odwrotu, a sklepy internetowe przez cały czas dostosowują się do coraz wyższych oczekiwań. Jednym z narzędzi, które docelowo ma ułatwić proces zakupowy, są płatności odroczone. Cieszę się, że jako polska marka, rozpoczęliśmy współpracę w tym zakresie również z PayPo, które było jedną z pierwszych firm w naszym kraju, świadczącą tego rodzaju usługi – mówi Piotr Król, e-Commerce Manager Kubota S.A.
Według danych PayPo przy pomocy płatności odroczonych użytkownicy kupują przede wszystkim produkty z kategorii takich jak odzież i obuwie (60 procent uczestników badania) oraz kosmetyki i produkty sportowo-rekreacyjne (38% ankietowanych).
Wszystko wskazuje jednak na to, że w najbliższych miesiącach zakres ten rozszerzy się o dodatkowe produkty, a klienci sklepów internetowych będą wybierać tę metodę płatności jeszcze częściej. Jak podają eksperci portalu finansowego Totalmoney.pl, wyniki sprzedaży firm oferujących usługi płatności odroczonych oznaczają dynamikę wzrostu w wysokości 59,3 procent rok do roku.
Rosną przychody marki Kubota
Kubota przedstawiła raport finansowy za IV kwartał minionego roku, w którym spółka osiągnęła przychody netto na poziomie 3,4 mln zł. Zysk netto w ostatnim kwartale 2023 roku wyniósł 11 tys. zł, co w porównaniu z okresem porównywalnym roku minionego stanowi wzrost o 75 tys. zł.
Przychody za cały rok 2023* wyniosły ok. 21,7 mln zł. Zysk netto za cały rok 2023 wyniósł ok. 2,04 mln zł, co w porównaniu z rokiem poprzednim stanowi wzrost o ok. 176 proc.
Zarząd Spółki zapowiada kolejne wzrosty
Warto także zwrócić uwagę na bilans Spółki. Na koniec czwartego kwartału 2023 roku Kubota posiadała 3,2 mln PLN środków pieniężnych. Do tego w pozycji należności krótkoterminowe Spółka wykazuje ponad 1,8 mln PLN należności, które, jak deklaruje Spółka, w najbliższych okresach zostaną skonwertowane na środki pieniężne.
– Wysoki poziom gotówki oraz jej ekwiwalentów na moment publikacji raportu, pozwoli Spółce na realizowanie strategii dalszego wzrostu. Ostatni kwartał tego roku był także dla Spółki, podobnie jak cały rok 2023, ważnym okresem pod kątem wielopłaszczyznowej optymalizacji działań. Dzięki niej zarząd osiągnął zakładane cele związane z poprawą wskaźników finansowych i zamierza kontynuować tę politykę w 2024 roku – podsumowuje Alina Sztoch, CEO & co-founder Kubota S.A.
Produkty marki Kubota dostępne są również w sklepach stacjonarnych Skarpetoholik, które znajdują się w Galerii Młociny i Elektrowni Powiśle w Warszawie, Off Piotrkowska w Łodzi, na ul Stradomskiej 9 w Krakowie oraz na ul. Półwiejska 13 w Poznaniu.