Brytyjska marka Lush, oferująca produkty do pielęgnacji ciała, w lutym 2023 roku zadebiutowała stacjonarnie w Polsce. Pierwszy sklep sieci ruszył w warszawskim w centrum Handlowym Złote Tarasy, a drugi w Westfield Arkadia. Teraz marka szykuje się do otwarcia trzeciego sklepu, który będzie zlokalizowany w łódzkiej Manufakturze.
– Po otwarciu drugiego sklepu w Polsce, w centrum handlowym Westfield Arkadia, mamy już zaplanowany trzeci sklep, który powstanie w kwietniu 2024 roku. Plan jest taki, aby skupić się na najsilniejszych centrach handlowych w największych miastach Polski. Zidentyfikowaliśmy około 20 lokalizacji w całym kraju, które mogą być dla nas odpowiednie, ale rytm otwarć będzie zależał od sukcesu pierwszych sklepów. Docelowo uważamy, że potencjał Polski dla Lush wynosi od 20 do 30 sklepów – powiedział w rozmowie z Omnichannelnews.pl Mathieu Raguet – Europe Property Manager for Lush.
Rozwój na polskim rynku
Firma Lush jest zaangażowanym społecznie producentem i sprzedawcą świeżych, ręcznie robionych kosmetyków z ponad 900 sklepami i dodatkowymi sklepami e-commerce w 51 krajach. Firma została założona w 1995 roku i jest znana na całym świecie przede wszystkim jako twórca bomby kąpielowej. Aktualnie w swojej ofercie Lush posiada ponad 300 produktów do zrównoważonej i świeżej pielęgnacji skóry oraz włosów. Cały asortyment jest produkowany etycznie, 60% produktów jest sprzedawanych bez opakowań, 100% z nich jest wegetariańskich, a 92% wegańskich.
Marka Lush, 17 lutego 2023 roku otworzyła swój pierwszy sklep w Polsce. Salon o powierzchni 100 mkw. znajduje się w centrum handlowym Złote Tarasy. Drugi sklep brandu na naszym rynku ruszył 24 listopada w centrum handlowym Westfield Arkadia. Trzeci salon Lush ma zostać otwarty w Manufakturze w łodzi. Obecnie firma rekrutuje pracowników do tej lokalizacji.
– Polska jest jednym z największych krajów Unii Europejskiej, z szybko rozwijającą się gospodarką i dynamicznym rynkiem detalicznym. Po raz pierwszy odwiedziliśmy Polskę w 2017 roku i wówczas podjęliśmy decyzję o wejściu na rynek. Cały proces rozpoczął się po pandemii Covid. Najpierw ruszyliśmy cyfrowo, a następnie otwierając sklepy detaliczne – powiedział redakcji Tobias Kruse – Growth and Communications Strategy Lead, Northern Europe. Leadership Team Lush Poland.