Pandora ogłosiła wstępne wyniki za IV kwartał ubiegłego roku. Wzrost organiczny w tym okresie wyniósł 12 proc. To zasługa dobrych wyników osiągniętych m.in. podczas Black Friday i podczas świątecznego boomu zakupowego.
Wzrost organiczny za cały rok 2023 osiągnął +8 proc.. Wcześniej spółka prognozowała wzrost tego wskaźnika o +5 proc. do +6 proc..
– Jesteśmy bardzo zadowoleni z naszych wyników osiągniętych w szczycie sezonu handlowego i z tego, jak zamknęliśmy cały 2023 rok. Utwierdza nas to w przekonaniu, że nasza marka skutecznie trafia w potrzeby i gusta konsumentów i wciąż rośnie w siłę. Sukces w 2023 roku jest również świadectwem wspaniałej pracy zespołów Pandora na całym świecie, które pomogły przenieść strategię Phoenix na wyższy poziom – komentuje Alexander Lacik, prezes i dyrektor generalny Pandory.
Marka dbająca o zrównoważony rozwój
Pandora jest największą na świecie marką biżuteryjną, która produkuje ręcznie wykończoną biżuterię z wysokiej jakości materiałów. Elementy kolekcji można dowolnie ze sobą łączyć, co daje nieskończone możliwości do wyrażania własnego stylu. Swoją działalność Pandora rozpoczęła ponad 40 lat temu jako mały sklep w Kopenhadze, a dzisiaj obecna jest w ponad 100 krajach na całym świecie. Firma oferuje całą gamę ponadczasowej biżuterii od kultowych charmsów zaczynając, przez oryginalne pierścionki czy kolczyki do eleganckich bransoletek oraz naszyjników.
Priorytetem Pandory jest zrównoważony i odpowiedzialny rozwój biznesu. Od 2025 roku firma zobowiązuje się do kupowania srebra i złota pochodzącego wyłącznie z recyklingu oraz do zmniejszenia do 2030 roku o połowę emisji gazów cieplarnianych w ramach całego łańcucha dostaw.