Cyfrowi klienci oczekują prostych, intuicyjnych i łatwo dostępnych rozwiązań, które na co dzień pozwolą im być na bieżąco z atrakcyjnymi promocjami, otwarciami i wydarzeniami na terenie centrum – pisze w komentarzu dla redakcji OmnichannelNews.pl Hanna Petters, dyrektor Agora Bytom.
Tu doskonale sprawdzają się na kanały social media, dzięki którym można informować klientów, o tym co dzieje się w centrum, a także pozostawać z nimi w stałym kontakcie. Agora Bytom prowadzi aktywne działania na profilach na Facebooku oraz Instagramie, gdzie zamieszczamy informacje dotyczące najemców, asortymentu w sklepach, promocji, ale także wydarzeń z życia galerii, akcji promocyjnych czy eventów.
Współpraca z najemcami
Współpracujemy w tym zakresie również z najemcami, np. organizując wspólnie konkursy dla klientów, które cieszą się dużą popularnością na naszych profilach. Dbamy też o lokalność, dzieląc się z odbiorcami zdjęciami i informacjami o Bytomiu, zarówno tymi historycznymi jak i aktualnymi. Widzimy, że to przynosi wymierne efekty, a miesięczny zasięg publikowanych treści na Facebooku Agory Bytom znajduje się w przedziale 350 – 400 tysięcy i z miesiąca na miesiąc wzrasta. Nasz fanpage regularnie pojawia się również w zestawieniu 20 najlepszych profili galerii handlowych w Polsce w comiesięcznych raportach tworzonych przez firmę Sotrender.
Drugim narzędziem, obok social mediów, skutecznie przyciągającym klientów do galerii handlowych, są programy lojalnościowe, które są dostępne w większości galerii w formie aplikacji. Taka aplikacja powinna być prosta w obsłudze, intuicyjna, a zasady programu w niej obsługiwanego – przejrzyste. Przenosząc to na nasz program lojalnościowy, który funkcjonuje zarówno z poziomu strony internetowej jak i aplikacji, udowadniamy również, że programy oferowane przez galerię muszą być łatwo dostępne – dla jednych klientów wygodniejsza będzie aplikacja, a dla innych strona internetowa.
Skuteczne narzędzie
Program lojalnościowy Agory Bytom, przygotowany przez firmę Visual Effect i wprowadzony w okresie pandemii, miał na celu zaktywizować klientów i premiować te osoby, które robią u nas często zakupy i to niekoniecznie za duże kwoty. Za każdy zakup powyżej 20 zł otrzymują oni wirtualną walutę (Agora Monety) w formie cashbacku, którą mogą wymieniać na nagrody. Obecnie miesięczna kwota zarejestrowanych paragonów to blisko 700 tys. zł. W aplikacji organizujemy również akcje specjalne zapewniające klientom dodatkowe benefity, np. przy okazji zakupów w Black Friday, mnożymy skanowane Agora Monety razy dwa.
Dodatkowo nasz program lojalnościowy jest także skutecznym narzędziem, dzięki któremu rozpoznajemy klienta na podstawie takich czynników charakterystycznych jak miejsce zamieszkania, płeć, wiek, czas spędzony w centrum czy preferencje zakupowe. Mamy też możliwość wygenerowania tzw. mapy ciepła, która pokazuje nam te obszary, z których klienci są aktywni oraz te, gdzie jako galeria handlowa musimy dotrzeć. To informacje kluczowe, dzięki którym z jednej strony możemy zaproponować klientom najlepszą ofertę dopasowaną do ich potrzeb, a z drugiej strony wesprzeć naszych najemców.
Autorką komentarza jest Hanna Petters, dyrektor Agora Bytom.