2 kwietnia obchodzimy Światowy Dzień Świadomości Autyzmu. W akcję włączają się wszystkie centra NEPI Rockcastle w Polsce. W galeriach zostanie na kilka godzin bądź cały dzień przyciszona lub wyłączona muzyka, a także przyciemnione oświetlenie. W akcję włączają się również najemcy. W ramach bezpłatnej aplikacji sAPPort, klienci centrów NEPI Rockcastle będą tradycyjnie mogli skorzystać ze słuchawek wyciszających, dzięki którym wizyta w centrum będzie dla osób z nadwrażliwością sensoryczną znacznie przyjemniejsza.
Światowy Dzień Świadomości Autyzmu został ustanowiony w 2008 r., aby propagować wiedzę, budować wrażliwość społeczną w tym zakresie, przeciwdziałać wykluczeniu.
Autyzm jest zaburzeniem rozwoju związanym z nieprawidłowym funkcjonowaniem układu nerwowego. Przy odpowiednich metodach terapeutycznych można zmniejszyć jego nasilenie. Jeszcze niedawno uważano, że autyzm dotyczy głównie chłopców – był diagnozowany u nich niemal cztery razy częściej niż u dziewcząt. Stąd też symbolicznym kolorem autyzmu stał się niebieski. Najnowsze badania pokazują jednak, że autyzm w takim samym stopniu dotyka mężczyzn, jak i kobiet.
Centra NEPI Rockcastle dostosowane do potrzeb wszystkich klientów
– Konsekwentnie wprowadzamy usprawnienia, których celem jest podnoszenie dostępności naszych centrów tak, aby były jeszcze bardziej wygodne i przyjazne dla różnych grup naszych klientów. Wielu z nich ma specyficzne potrzeby, na które wspólnie z naszymi najemcami staramy się nie tylko odpowiadać, ale również wspierać budowanie prospołecznych postaw, które sprzyjają włączaniu społecznemu osób ze spektrum autyzmu oraz nadwrażliwością sensoryczną – komentuje Dominik Piwek Head of Marketing & PR NEPI Rockcastle Poland. Z myślą o komforcie osób, które podczas zakupów potrzebują ciszy, od kilku lat bezpłatnie oferujemy w naszej aplikacji sAPPort możliwość wypożyczenia słuchawek wyciszających. Ograniczą one liczbę bodźców i sprawią, że wizyta w centrum będzie dla tych osób znacznie przyjemniejsza – dodaje Piwek.
Od lat centra NEPI Rockcastle, takie jak krakowska Bonarka czy toruński Copernicus, organizują wraz z hipermarketem Auchan akcję „Zakupy przyjazne osobom z autyzmem”, zapewniając możliwość robienia zakupów w warunkach sprzyjających klientom nadwrażliwym na bodźce zewnętrzne. W każdy wtorek w wyznaczonych godzinach w centrach ograniczane są ostre i mrugające światła, wyeliminowane komunikaty głosowe, przyciszona muzyka. Do akcji przyłączają się również najemcy centrów. Część z nich wyłącza oświetlenie witryn, ekrany ledowe, muzykę. W Toruniu partnerem wydarzenia jest Stowarzyszenie Pomocy Osobom z Autyzmem.
W tym roku Galeria Copernicus będzie 2 kwietnia w godz. 10:00-12:00 gościła również toruńskie Stowarzyszenie Pomocy Osobom z Autyzmem. Spotkaniu będzie towarzyszył charytatywny kiermasz.
– Poza akcjami organizowanymi na terenie centrum, od kilku lat przygotowujemy również materiały informacyjne dla naszych najemców, aby uwrażliwić ich na potrzeby i zachowania osób ze spectrum autyzmu oraz pomóc im w reagowaniu na trudne sytuacje z tym związane. To ważne, aby zrozumieć źródła zachowań oraz poznać sposoby reagowania na nie – szczególnie, że autyzm jest jedną z niepełnosprawności, która widoczna jest po zachowaniu a nie po wyglądzie – komentuje Kamila Kaczmarek, Marketing Specialist Galerii Copernicus.
Pod hasłem #ResponsiblyTogether NEPI Rockcastle prowadzi projekty i akcje oraz promuje dobre praktyki biznesu w działaniu w sposób zrównoważony, a przez to wspiera budowanie lepszej, bezpiecznej przyszłości.