Spółka Monnari Trade, właściciel sieci sklepów odzieżowych Monnari i Femestage, podała wstępne skonsolidowane wyniki finansowe za 2022 rok. Przychody ze sprzedaży wygenerowane przez Monnari w całym roku wyniosły 288,4 mln zł, co oznacza wzrost o 24,5 proc. w relacji do 2021 r. Wówczas przychody były na poziomie 231,6 mln zł.
Grupa Monnari w całym 2022 r. osiągnęła marżę brutto na sprzedaży w wysokości 57,3 proc., oznacza wzrost o 2,6 p. proc. w porównaniu do roku 2021.
Natomiast skonsolidowane przychody ze sprzedaży Monnari w czwartym kwartale 2022 roku wyniosły ok. 93,5 mln zł, czyli wzrosły o 11,7 proc. rok do roku. Marża brutto na sprzedaży w tym okresie wyniosła 58,6 proc., w porównaniu do marży w wysokości 58,2 proc. w analogicznym okresie 2021 r.
Rośnie powierzchnia handlowa Grupy Monnari
Na koniec 2022 r. Grupa Monnari posiadała 244 salony, w tym 189 salonów własnych Monnari, 25 franczyzowych i 30 salonów Femestage, wraz ze sklepem internetowym, o całkowitej powierzchni ok. 50,7 tys. mkw. Porównując to roku 2021 powierzchnia sieci urosła o ok.19,3 proc. i o 43 salony.
Salony sprzedaży (wraz z salonami outletowymi) zlokalizowane są w większości w dużych centrach handlowych na terenie całego kraju, głównie w miastach wojewódzkich, m.in. w Łodzi, Warszawie, Gdańsku, Wrocławiu, Katowicach, Lublinie, Krakowie, Poznaniu, Szczecinie. Wystrój i wyposażenie salonów utrzymane są w jednakowej dla całej sieci kolorystyce i stylistyce, nawiązującej do biało-czarno-czerwonego logo Monnari. Ich powierzchnia, obejmująca od 70 do 559 kw.