Bardzo dobre wyniki finansowe osiągnięte przez naszą spółkę w 2022 roku potwierdzają, że Covid nie wpływa już na naszą działalność. Widać to zwłaszcza po wynikach sprzedaży osiąganych naszych najemców, a tym samym wpływach generowanych z czynszów. Oba wskaźniki wróciły już do poziomów sprzed pandemii – komentuje wyniki osiągnięte przez Unibail-Rodamco-Westfield, Jean-Marie Tritant, prezes firmy.
Jak wynika z raportu finansowego opublikowanego przez Unibail-Rodamco-Westfield, spółka osiągnęła w 2022 roku wskaźnik AREPS (Adjusted Recurring EPS) na poziomie 9,31 EUR, co oznacza wzrost o 34,7 proc. w porównaniu z 2021 r. . W głównej mierze to zasługa dobrych wyników osiągniętych przez galerie handlowe znajdujące się w portfolio URW.
Sprzedaż wróciła do poziomów sprzed pandemii
Przychody osiągnięte przez najemców w 2022 r. wyniosły 103 proc. poziomu z 2019 r., w tym 101 proc. w Europie kontynentalnej, 96 proc. w Wielkiej Brytanii i 108 proc. w USA. Z kolei footfall był na poziomie 90 proc. poziomu z 2019 r., w tym 88 proc. w Europie kontynentalnej, 89 proc. w Wielkiej Brytanii i 94 proc. w Stanach Zjednoczonych. Spółka oczekuje się, że trend powracania klientów do centrów handlowych nadal będzie rósł, co przełoży się również na malejącą liczbę pustostanów.
W drugiej połowie 2022 roku sprzedaż najemców w Europie osiągnęła 102 proc. poziomu z 2019 roku (vs. 98 proc. w pierwszej połowie 2022 roku). Wyniki sprzedaży w 2022 roku (w porównaniu do 2019 roku) różniły się w zależności od branży. W segmencie zdrowie i uroda wyniosły +11 proc., sport +15 proc., gorsze wyniki zanotowali natomiast najemcy z segmentu moda -5 proc. i rozrywka -12 proc.
Portfolio URW w Polsce obejmuje 6 obiektów handlowych: Złote Tarasy, Wileńska, Wroclavia, Westfield Mokotów, Centrum Ursynów i Westfield Arkadia.