Rozpoczął się pierwszy niezakłócony okres świąteczny od 2019 r i jak ustaliło Sony Professional Solutions Europe – blisko połowa (43 proc.) sprzedawców detalicznych w Europie obawia się konkurencji cenowej ze strony sklepów internetowych,. Odsetek ten wzrasta do 50 proc. badanych w Niemczech, a jest nieco niższy w Wielkiej Brytanii (42 proc.) i we Francji (36 proc.).
Badanie przeprowadzone wśród 750 menedżerów i kupców IT w handlu detalicznym w Wielkiej Brytanii, Francji i Niemczech wykazało, że aktywnie reagują oni na sytuację, bo aż cztery piąte (78 proc.) inwestuje w działalność sklepową przed okresem, który według ponad połowy badanych (59 proc.) jest najważniejszym czasem w roku. W kontekście tych działań, Francja (73 proc.) plasuje się na trzecim miejscu, po Wielkiej Brytanii (82 proc.) i Niemczech (79 proc.).
Podejmowane działania dotyczą m. in. strategii cenowej (30 proc.), zapewnienia znakomitej obsługi klienta (29 proc.) czy szkolenia pracowników (28 proc.). Poza tym ostatnim najistotniejsze dla branży retail w Wielkiej Brytanii, Francji i Niemczech okazało się zapewnienie właściwego wykorzystania Digital Signage do promowania i synchronizacji ofert we wszystkich sklepach, a także w Internecie (39 proc.). Jednak, jeśli chodzi o rzeczywiste inwestycje, mniej niż 3 na 10 badanych (28 proc.) zobowiązało się do wprowadzenia zmian w tym roku, co wskazuje na natłok problemów, z jakimi borykają się detaliści przed tym okresem w roku.
– Handel stacjonarny toczy długoterminową walkę od pojawienia się e-commerce, która uwidoczniła ograniczenia o charakterze ekonomicznym jeśli chodzi o inwestowanie we własną działalność. W czasie kryzysu związanego z kosztami prowadzenia działalności, mądre wydatkowanie, nie tylko pieniędzy, ale także energii i zasobów, ma ogromne znaczenie. Sony jest partnerem, który może pomóc takim firmom, dostarczając wydajne, ale niedrogie i trwałe rozwiązania dla realizacji potrzeb w zakresie Digital Signage – mówi Damien Weissenburger, kierownik Professional Displays & Solutions Europe.
Inwestycje w technologię
Na przyszły rok europejscy przedstawiciele branży retail deklarują inwestycje w zrównoważoną technologię (42 proc.) i Digital Signage (38 proc.), które mają na celu odpowiednio zmniejszenie śladu węglowego i zapewnienie wspólnej strategii we wszystkich sklepach. To ostatnie – dążenie do wspólnej strategii deklaruje prawie połowa (45 proc.) detalistów posiadających ponad 100 placówek, co pokazuje, że skalowanie wymaga efektywnych i spójnych działań zarówno w kontekście firmy, jak i jej marki.
– W polskich warunkach branża retail boryka się z ograniczeniami o charakterze technologicznym. Dynamiczny rozwój e-commerce oznacza dla tradycyjnych sklepów walkę o klienta, która przybiera różne formy oddziałowujące na zmysły. Sony proponuje m. in. monitory Bravia B2B, które są bardzo skutecznym narzędziem do Digital Signage. Ich atutem jest wysoka jasność i znakomite odwzorowanie kolorów, które to cechy sprawiają, że wyświetlany obraz jest znakomicie widoczny i atrakcyjny. Możliwość pracy ciągłej (24/7) daje elastyczność konieczną w zastosowaniach Digital Signage, a duża żywotność i energooszczędność monitorów Sony pozwala obniżyć koszty eksploatacji – podsumowuje Piotr Gajewski, Dealer Account Manager Professional Displays & Solutions w Polsce.
Przedstawiciele branży retail nie mogą sobie pozwolić na przestoje w swojej działalności, a energooszczędne, profesjonalne wyświetlacze Bravia B2B, projektory i ściany wideo LED firmy Sony zaprojektowano właśnie z myślą o efektownych rozwiązaniach dostarczanych w zrównoważony sposób. Zapewniając niezawodną pracę przez całą dobę, produkty pozwalają zachować niskie koszty eksploatacji i oferują inteligentne funkcje ułatwiające zarządzanie ekranem, takie jak programowalne czasy włączenia i wyłączenia ekranu, co zmniejsza zużycie energii poza godzinami pracy sklepu.