Rozwój kanału e-commerce oraz zdolności logistycznych, a także coraz większy nacisk na innowacje, technologie i czynniki ESG – to plany Grupy Inditex na najbliższe lata. Odzieżowy gigant zakłada, że sprzedaż online przekroczy 30 proc. całkowitej sprzedaży do 2024 roku.
Hiszpańska Grupa Inditex, właściciel takich marek jak Zara, Massimo Dutti, Bershka, czy Stadivarius, odnotowała w trzecim kwartale 2022 roku zysk netto na poziomie 1,3 mld euro. W porównaniu z analogicznym okresem poprzedniego oznacza to wzrost o 6 proc.
Dobre wyniki Inditexu
W ciągu pierwszych trzech kwartałów tego roku spółka miała przychody netto przekraczające 23 mld euro, co oznacza wzrost o 19 proc. w porównaniu do wyników sprzed roku. W tym czasie zysk netto wyniósł 3,1 mld euro, a przed rokiem było to 2,5 mld euro. To oznacza wzrost o 24 proc.
W trakcie 9 miesięcy 2022 roku Inditex uruchomił nowe sklepy na 30 rynkach. Oznacza, to że na koniec tego okresu posiadał ponad 6300 salonów na całym świecie.
W wyniku wojny na Ukrainie spółka zamknęłą swoją działalność na terenie Rosji, gdzie zarządzała siecią ponad 500 sklepów. Pod koniec października Inditex poinformował, że do końca roku całą rosyjską działalność wraz z zapasami magazynowi kupi konglomerat handlowy Daher ze Zjednoczonych Emiratów Arabskich.