Studenac Market, największa pod względem liczby sklepów sieć spożywcza w Chorwacji, uruchomi wraz z platformą Wolt usługę błyskawicznych dostaw zakupów z tzw. dark stores.
W ramach współpracy Studenac, należący do funduszu private equity Enterprise Investors, otworzy i wyposaży mikrocentra dystrybucyjne (dark stores), do których klienci nie będą mieli wstępu z ulicy. Będą oni natomiast mogli zamówić produkty online za pośrednictwem aplikacji Wolt, a następnie kurierzy Wolt dostarczą im je pod drzwi w nie więcej niż 30 minut.
Pierwszy dark store
Uruchomienie pierwszego dark store planowane jest pod koniec lipca w Splicie, a na początku sierpnia usługa będzie także dostępna w stolicy Chorwacji, Zagrzebiu.
– Jesteśmy dumni, że jako pierwsi w Chorwacji nawiązaliśmy współpracę w obszarze quick commerce z wiodącą europejską platformą dostawczą – powiedziała Nina Mimica, dyrektor ds. marketingu Studenac. – Wolt, jako nasz partner, podziela nasze dążenie do doskonałości, budowania trwałych relacji z klientami oraz tworzenia pozytywnych doświadczeń zakupowych. Rozbudowana sieć i świetna znajomość rynku dostaw Wolt umożliwia nam oferowanie ultraszybkiej dostawy.
Od 2018 roku Studenac, pod sterami polskiego menedżera Michała Seńczuka, niemal potroił liczbę sklepów. Obecnie sieć ma ponad 1.000 placówek na terenie prawie całego kraju. Teraz spółka koncentruje się na inicjatywach cyfrowych, aby zacieśniać relacje z obecnymi klientami i dotrzeć do nowych. Współpraca z Woltem wpisuje się w tę strategię. W Chorwacji, która ma około cztery miliony mieszkańców, ponad 800 tys. osób pobrało już aplikację Wolt.
– Innowacyjność i wysokiej jakości partnerstwa, takie jak to z siecią Studenac, wyróżniają Wolt na dynamicznie rosnącym rynku i pozycjonują nas jako preferowaną aplikację w zakresie dostaw artykułów spożywczych i żywności – powiedział Matko Katanec, dyrektor generalny Wolt na region Europy Południowo-Wschodniej i Polski. – Studenac jest dla nas atrakcyjnym partnerem, ponieważ oferuje szeroki asortyment niedrogich produktów.
Digitalizacja sprzedaży
Studenac mocno stawia na digitalizację. Inicjatywy cyfrowe ogłoszone przez chorwacką spółkę w tym roku to m.in. uruchomienie nowej aplikacji lojalnościowej oraz utworzenie specjalnej jednostki biznesowej Studenac Digital, która zajmuje się rozwijaniem rozwiązań cyfrowych wspierających procesy w takich obszarach jak zarządzanie kategorią, strategie cenowe oraz promocje.
– Teraz, bardziej niż kiedykolwiek, widzimy, że musimy wykorzystać wszystkie możliwości jakie oferują technologie cyfrowe, aby zaoferować naszym klientom większą wartość. Dzięki partnerstwu z Wolt zmierzamy dokładnie w tym kierunku – powiedziała Nina Mimica. – Nieustannie inwestujemy w innowacje i rozwój biznesu oraz wsłuchujemy się w potrzeby szybko zmieniającego się rynku, jak również szukamy rozwiązań, by jeszcze lepiej zaspokajać potrzeby naszych klientów.