Auchan chce zostać wiodącym graczem na rynku e-grocery w Polsce. W tym celu francuska sieć nawiązała współpracę z Ocado. Technologie tej brytyjskiej firmy zostaną wykorzystane zarówno w nowo powstającym centrum dystrybucyjnym Auchan, jak również w sklepach stacjonarnych.
Dzięki podpisanej umowie francuska sieć będzie mogła rozwijać internetową sprzedaż korzystając z rozwiązania Ocado Smart Platform. W tym celu w okolicach Warszawy powstanie specjalne nowoczesne centrum dystrybucyjne. Ma być gotowe do 2024 roku. W przyszłości ma powstać więcej takich magazynów. Ich lokalizacja nie jest jeszcze znana.
Rozwiązania Ocado wesprą rozwój Auchan
– Rozwój usług e-commerce to nasz priorytetowy kierunek, który od lat, a ostatnio szczególnie intensywnie, realizujemy. Umowa partnerska z Ocado Solutions jest najlepszym dowodem naszego zaangażowania. Jestem przekonany, że wprowadzenie tak innowacyjnych i perspektywicznych rozwiązań będzie dla naszej firmy znaczącym krokiem na drodze do osiągnięcia wiodącej pozycji na rynku e-grocery w Polsce – mówi Gérard Gallet, prezes Auchan Retail Poland.
W ramach umowy Ocado dostarczy również oprogramowanie do sklepów stacjonarnych Auchan w Polsce.
– Cieszymy się, że możemy powitać Auchan Polska w klubie innowacyjnych i patrzących w przyszłość detalistów, którzy wykorzystują platformę Ocado Smart do zasilania ich internetowego sklepu – skomentował Tim Steiner, dyrektor generalny Ocado Group.