W okresie ferii zimowych uwagę klientów koncentruje głównie oferta outdoorowa w centrach outletowych.
Wyprawa na ferie w góry, bo tam najczęściej spędzamy zimowe urlopy, wiąże się ze sporym wydatkiem. Opłata za turnus to jedno, ale wyposażenie, nawet to podstawowe to często niebagatelny koszt, który planowany jest z dużym wyprzedzeniem, a na pewno mocno nadwyręża rodzinny budżet. Gdzie Polacy szukają rozwiązania?
Przykład polskich centrów Designer Outlet pokazuje, że klienci nie chcą rezygnować z dobrej jakości sprzętu i ubrań, ale nadal ważną rolę odgrywa cena. W okresie zimowych wyjazdów swoją uwagę skupiają na ofercie dostępnej w salonach outletowych.
Jakość w rozsądnej cenie
Kupując spodnie czy kurtkę narciarską chcielibyśmy, by posłużyła na dłużej niż jeden sezon. Jednak nie zawsze portfele pozwalają Polakom na sięganie do tych wyższych półek w regularnych cenach.
– Jest na to sprytne rozwiązanie. Dobrą jakość można połączyć z atrakcyjną ceną i doskonale to wiedzą klienci naszych centrów handlowych, którzy często właśnie u nas kupują wyposażenie na zimowy wypoczynek – mówi Elżbieta Zygmunt Marketing Manager Designer Outlet Sosnowiec. – Co roku obserwujemy zwiększający się ruch w sklepach z modą sportową i outdoorową w trakcie sezonu zimowego czy ferii. Klienci wiedzą, że w ofercie outletowej w naszych salonach warto jest przygotować zimową wyprawkę. Sprawdzają się też statystyki rynkowe, jak te wykonane przez Nielsen IQ, które wskazują, że prawie 70% Polaków deklaruje, że jest skłonna zapłacić więcej za towar wyższej jakości. Kupując w outlecie – cena za kurtkę czy spodnie narciarskie znanej marki nadal może być niższa od rynkowej oferty sieciowego producenta, więc klienci wybierają zakupy w naszym centrum.
Znane marki
Bogata oferta outletowych salonów marek sportowych pozwala na skompletowanie ulubionych stylizacji. Klienci do wyboru mają zarówno polskie brandy, takie jak wspierający naszych olimpijczyków 4F, ale też ofertę międzynarodowych producentów, m.in. Brugi, Salomon, Alpine Pro, Hi Mountain czy szwajcarski Mammut.
– Nie tylko w sklepach należących do danej marki, ale także w salonach multibrandowych takich jak np. Adventure Sports, klienci oprócz ubrań sportowych szukają akcesoriów: kasków, wiązań czy bielizny termicznej – wszystkiego co czyni bezpiecznym korzystanie z uroków zimy i umila wypoczynek – dodaje Katarzyna Czapran Marketing Manager Designer Outlet Gdańsk. – Właśnie rozpoczynamy ferie w regionie i zauważamy, że mieszkańcy północnej Polski już robią zakupy z myślą o rodzinnych wyjazdach w góry. Co więcej, poszukują konkretnych marek, które z doświadczenia są sprawdzone, zostały polecone lub podpatrzone w zagranicznych kurortach. Tym bardziej cieszymy się, że właśnie w naszym centrum mogą znaleźć je w niższych cenach – dodaje.