Grupa LPP chce w roku obrotowym 2022/23 zwiększyć powierzchnię handlową o 25-30 proc. CAPEX grupy wyniesie ok. 1,3 mld zł, w tym ok. 1 mld zł ma zostać przeznaczone na rozwój sieci salonów, a ok. 300 mln zł na infrastrukturę: rozbudowę magazynów i inwestycje w biura. – poinformował PAP Biznes Przemysław Lutkiewicz, wiceprezes LPP S.A
„Chcielibyśmy w tym roku zwiększyć powierzchnię handlową o 25-30 proc. rdr. Planujemy podobny trend jak w roku ubiegłym, czyli otwieranie w całej Europie Środkowo-Wschodniej nowych sklepów młodszych marek: Sinsay, Cropp i House głównie w retail parkach zlokalizowanych w mniejszych miejscowościach liczących około 15-20 tys. mieszkańców. Klienci w takich miejscach mniej chętnie kupują w internecie, dlatego warto być w retail parkach, czy w sklepach przy ulicy” – powiedział PAP Biznes wiceprezes Przemysław Lutkiewicz.
„Te trzy brandy będą w tym roku rosnąć najszybciej. Pod markami Reserved i Mohito powstanie niewiele nowych sklepów, tu nacisk kładziemy na internet” – dodał.
LPP dostrzega ryzyka makroekonomiczne i geopolityczne
Sprzedaż online według założeń Grupy ma wzrosnąć w tym roku co najmniej 40 proc. LPP wczesną jesienią planuje wejść na nowy rynek, do Albanii. Tym samy będzie to 27. rynek stacjonarny LPP.
Grupa LPP z optymizmem patrzy na ten rok, choć dostrzega ryzyka makroekonomiczne i geopolityczne. Celem jest dwucyfrowy wzrost przychodów. Spółka spodziewa się jednak spadku marż handlowych i marży operacyjnej z powodu presji kosztowej.
Grupa LPP oferuje klientom produkty pod markami Reserved, Mohito, Cropp, House i Sinsay w sklepach stacjonarnych i internetowych, łącznie w 39 krajach. Sieć sprzedaży stacjonarnej to ponad 2,1 tys. sklepów, o łącznej powierzchni ponad 1,7 mln m kw., w 26 krajach. Online grupa jest obecna na 31 rynkach.