Wstępna skonsolidowana sprzedaż AmRest, multibrandowego operatora restauracji franczyzowych w Europie, w czwartym kwartale 2021 wyniosła 539 mln euro. To wzrost o 35,6% w stosunku do analogicznego okresu w 2020 roku – informuje spółka w komunikacie.
Wskaźnik sprzedaży porównywalnej w restauracjach osiągnął w IV kwartale 2021 poziom 130,7%. Udział działających restauracji w portfelu AmRest pozostał stabilny i wyniósł 99% na koniec grudnia 2021 roku.
Kwartał na mocnym wzroście
– W czwartym kwartale 2021, pomimo wyraźnego wpływu na biznes szybko rozprzestrzeniającego się nowego wariantu Covid-19 i związanego z tym zwiększenia restrykcji nałożonych przez wiele krajów w celu zapobiegania rozprzestrzeniania się pandemii, sprzedaż Grupy osiągnęła drugi raz z rzędu nowy rekord wszech czasów. Ograniczenia, które nadal warunkują zarówno liczbę otwartych restauracji, jak i pojemność tych otwartych były szczególnie dotkliwe dla sprzedaży w kanale dine-in. Stały postęp w dostosowywaniu naszego modelu biznesowego do innych kanałów działalności oraz doskonała jakość oferowanych usług umożliwiły jednak AmRest kontynuację stabilnego wzrostu poziomu sprzedaży – podaje AmRest
Co ważne, w całym ubiegłym roku skonsolidowane przychody Grupy AmRest osiągnęły 1 917 mln euro, co oznacza wzrost o 25,9% w porównaniu do roku 2020.