Amerykańska marka sportowa Under Armour wykorzysta technologię ID Cloud firmy Nedap, aby zapewnić swoim klientom prawdziwie omnichannelowe doświadczenie zakupowe. Wszystko dzięki lepszej wiedzy o posiadanych zapasach.
Technologia RFID, która wykorzystuje pola elektromagnetyczne do identyfikacji i śledzenia znaczników przyczepionych do produktów, nie jest niczym nowym. Jednak ostatnie postępy w produkcji, jakości i możliwościach nowej generacji zarówno tagów RFID, jak i ich czytników, znacznie obniżyły koszty jej stosowania.
To dobra informacja dla branży retail, w której zarządzanie dużymi zasobami zapasów jest jedną z kluczowych kwestii. Dzięki pełnemu wglądowi w posiadane zapasy, możliwe jest zapewnienie lepszej obsługi klientom oczekującym od sieci handlowych bezproblemowych i płynnych zakupów, niezależnie w jakim kanale sprzedaży się one odbywają.
RFID wspomaga sprzedaż w modelu omnichannel
Dzięki zastosowaniu technologii RFID Under Armour, które posiada ok. 400 sklepów na całym świecie, ma nadzieję zwiększyć wydajność operacyjną poprzez lepszą kontrolę nad posiadanymi zapasami. Dzięki niej możliwy będzie wgląd w czasie rzeczywistym w stany magazynowe we wszystkich sklepach tej marki. Doprowadzi to do zoptymalizowana liczby i rodzajów posiadanych produktów, a docelowo do wzrostu wydajności codziennych procesów i zwiększenia sprzedaży.
Uzyskując dostęp do skalowalnych danych dotyczących planowanych dostaw w całej sieci, a także wykorzystując posiadane zasoby do lepszej obsługi klientów we wszystkich kanałach, Under Armour będzie w stanie nie tylko podejmować bardziej racjonalne decyzje biznesowe, ale również zmaksymalizować omnichannelowe doświadczenie kupujących. Korzystanie z innowacyjnych narzędzi, takich jak tagi RFID, w celu zwiększenia elastyczności i szybkości reakcji sprzedawców, to jeden z kluczowych elementów budowania prawdziwie omnichannelowego modelu zakupów.