Niemiecka sieć DM Drogerie Markt w kwietniu 2021 roku poinformowała, że zadebiutuje w Polsce. Od tego momentu rozpoczęła budowę struktury organizacyjnej firmy na krajowym rynku. Obecnie marka poszukuje pracowników do pierwszych drogerii, które powstaną we Wrocławiu, Jeleniej Górze, Lubaniu i Lesznie. Według Beaty Kokeli, Head of Retail Agency Poland, Cushman & Wakefield – pojawienie się na polskim rynku DM Drogerii Markt jest bardzo dobrą informacją dla całego rynku handlowego w Polsce.
DM Drogerie Markt to jedna z największych sieci drogeryjnych w Europie. Dotychczas prowadziła sprzedaż w 13 krajach, a Polska jest jej czternastym rynkiem. Firma ma swoją oficjalną polską stronę internetową, na której widnieje informacja – już za chwilę ruszamy ze sklepem internetowym oraz sklepami stacjonarnymi. Pierwsza drogeria dm w Polsce ma zostać otwarta w Parku Handlowym Galaktyka przy ul. Ślężnej 130-134. Marka zajmie lokal o powierzchni 660 mkw.
Komentarz: Wejście DM Drogerii Markt do Polski to powiew świeżości
– Pojawienie się na polskim rynku DM Drogerii Markt jest bardzo dobrą informacją dla całego rynku handlowego w Polsce, jak również dla Klientów, dla wynajmujących. Jest to powiew świeżości. To informacja, która może natomiast zasmuci sieci drogeryjne i perfumeryjne obecne na naszym rynku od wielu lat. Obroty na tego typu segmencie rynku to są dobre obroty. Z punktu widzenia konsumentów – poszerza się ich baza zakupowa, a z drugiej strony – obecne na rynku marki bez tego segmentu będą musiały się trochę tym obrotem podzielić – komentuje dla Omnichannelnews.pl – Beata Kokeli, Head of Retail Agency Poland, Cushman & Wakefield.
– Czy nowy gracz drogeryjnym rynku w Polsce zasmuci Rossmana? Rossman ma ok. 1 500 lokalizacji (sieć, która najwcześniej uwierzyła w Polski rynek), i która ma apetyt na dalszy wzrost. Marka, którą Polacy pokochali, która dzięki bardzo szerokiej ofercie od artykułów drogeryjnych – poprzez kosmetyki i perfumy, chemię gospodarczą, artykuły spożywcze i wina, artykuły dla zwierząt – cieszy się uznaniem i lojalnością klientów. Jest to asortyment podobny do tego, którym dysponują DM Drogerie w Polsce. Wzmocniony ofertą apteki podmiot można znaleźć w Polsce pod nazwą HEBE – drugiej marki obok Biedronki, portugalskiego właściciela Jeronimo Martins, która dysponuje ok. 260 lokalizacjami. To z kolei jest ulubiony wybór kobiet ze względu na bardzo szeroką ofertę tzw. kolorówki, która w ofercie sieci stanowi bardzo ważny element. Handlowa mapa Polski to także sieć Superpharm, w której Polacy obecnie dokonują zakupów w 77 sklepach, i w której we wszystkich działa apteka – i to jest „core” biznes tej sieci. Wiele innych sieci Douglas, Sephora, Drogerie Natura – na pewno mocno będą przyglądać się wejściu nowego gracza na rynku – dodaje Beata Kokeli.