Na początku 2022 r. QuarticOn wprowadzi na rynek pełną wersję Customer Data & Experience Platform (CDXP), pierwszej w Polsce tak kompleksowej platformy do automatyzacji marketingu dla e-commerce, funkcjonującej w modelu subskrypcyjnym.
Tylko w ramach testowych wdrożeń CDXP spółka podpisała kilkadziesiąt nowych kontraktów.
Notowana na NewConnect spółka jest w trakcie przeprowadzania konwersji wierzytelności na akcje i tym samym niebawem będzie gotowa na kolejne projekty inwestycyjne. Mają one zwiększyć udział sprzedaży zagranicznej w przychodach do 75 proc. w perspektywie dwóch lat.
Nowy model biznesowy przynosi pierwsze efekty
QuarticOn to spółka technologiczna, twórca opartych na sztucznej inteligencji systemów wsparcia i personalizacji procesów sprzedaży oraz marketingu internetowego. W 2021 r. firma zmodyfikowała model biznesowy. Zgodnie z nowymi założeniami zmieniła strukturę zespołu, zoptymalizowała koszty operacyjne, postanowiła przeprowadzić konwersję wierzytelności na akcje oraz przygotowała kompleksową platformę dla e-commerce, wspierającą marketing i sprzedaż.
– W 2021 r. przeprowadziliśmy szczegółową analizę naszych dotychczasowych działań i modelu biznesowego. Dzięki jej wynikom mogliśmy podjąć kroki, które pozwoliły nam m.in. zoptymalizować koszty operacyjne oraz stworzyć kompleksowe narzędzie dla e-commerce, będące odpowiedzią nie tylko na obecne potrzeby sektora, ale również na przyszłe, związane m.in. z ograniczeniami działań reklamowych spowodowanych dyrektywą ePrivacy oraz blokadą third-party cookies. Potencjał przeprowadzonych zmian dostrzegli nasi wieloletni inwestorzy – Venture FIZ, zgadzając się na konwersję wierzytelności na akcje, a jeden z niemieckich funduszy zapowiedział wzięcie udziału w najbliższej emisji – mówi Paweł Wyborski, prezes zarządu i założyciel Quarticon.
Platforma dedykowana e-commerce
Na początku tego roku QuarticOn wprowadzi do swojej oferty pierwszą w Polsce kompleksową platformę do automatyzacji marketingu dla e-commerce, funkcjonującą w modelu subskrypcyjnym. W jej ramach będzie dostępnych 7 narzędzi: eCRM, silnik rekomendacji, Smart Search 2.0, Facebook/ Instagram automation, chatboty, marketing automation, automatyzacja komunikacji z klientami za pośrednictwem Pop-up, Push, SMS i WhatsApp.
– Wszystkie narzędzia oferowane w ramach CDXP są najwyższej jakości. Naszą przewagą są kompleksowość oferty i zintegrowanie narzędzi w ramach jednego systemu, dzięki czemu klienci poprzez wdrożenie jednego skryptu mają dostęp do szeregu powiązanych ze sobą możliwości marketingowych i sprzedażowych – podkreśla Paweł Wyborski.
QuarticOn wspiera swoich klientów w ramach wdrażania platformy, wspólnie z nimi opracowując cele, strategię ich realizacji oraz scenariusze działania systemu. Dzięki temu platforma np. po upływie określonego czasu samoistnie przypomina konsumentom o porzuconym koszyku oraz dopasuje czas i treść wysyłki do preferencji odbiorcy. Przy czym firmy, które zdecydują się na skorzystanie z oferty nie muszą od razu używać wszystkich dostępnych opcji – mogą je włączyć w dowolnym momencie, bez konieczności integrowania dodatkowych narzędzi.
– W pilotażowych testach platformy wzięło udział 40 firm, z czego 25 już podpisało z nami umowy dotyczące dalszej współpracy. Ich łączna wartość w skali roku wyniesie niemal 500 tys. PLN. Otrzymaliśmy też deklaracje wykupienia abonamentów od kolejnych podmiotów. Klienci podkreślali przede wszystkim łatwość obsługi CDXP i jej kompleksowość – dodaje Paweł Wyborski, prezes i założyciel spółki.
Customer Data & Experience Platform będzie dostępna w modelu subskrypcyjnym, a koszt będzie uzależniony od wielkości obsługiwanej bazy klientów.
W planach dalsza rozbudowa oferty, akwizycje i kolejna emisja akcji
W najbliższym czasie QuarticOn przeprowadzi też kolejną emisję akcji. Seria H będzie dedykowana wybranym inwestorom, także zagranicznym – spółka już ma wstępne deklaracje od zainteresowanych podmiotów. Pozyskane w jej ramach środki zostaną przeznaczone m.in. na wsparcie pierwszej fazy realizacji innowacyjnego projektu „AI Stylista Modowy”, w ramach którego powstaje w pełni autonomiczny, personalny asystent pomagający kupować odzież przez internet. Inicjatywa jest współfinansowana z funduszy unijnych – NCBR przeznaczyło właśnie na jej realizację 4,7 mln PLN. Podmioty podpisały umowę dotyczącą dofinansowania projektu pod koniec grudnia 2021 r.
W latach 2022 – 2023 QuarticOn skupi się na skalowaniu sprzedaży poprzez dalszy rozwój kanału partnerskiego oraz rozbudowę narzędzia CDXP tak, aby było w pełni samoobsługowe. Planuje również przeprowadzenie 2-3 akwizycji na rynku CEE, które nie tylko poszerzą skalę działalności firmy, ale także będą wsparciem technologicznym.
– Działamy głównie na rynkach Europy Środkowej, ale wśród klientów mamy także firmy z Wielkiej Brytanii czy Bliskiego Wschodu. Obecnie udział sprzedaży zagranicznej w przychodach to ok. 35 proc. Naszym celem jest pozyskanie kolejnych klientów z regionów, w których już jesteśmy obecni. Nie wykluczamy przy tym szerszego wejścia na jeden z rynków zachodnioeuropejskich. Naszym celem jest podniesienie udziału sprzedaży zagranicznej w przychodach do 75 proc. w perspektywie 2 lat. Wierzymy, że podjęte w ubiegłym roku działania są pierwszym krokiem do jego osiągnięcia – podsumowuje Paweł Wyborski.