Oferteo SA – właściciel wiodącej internetowej platformy dla usług Oferteo.pl, w grudniu ubiegłego roku rozpoczął zmianę identyfikacji wizualnej swojej marki. W następstwie tego powstało nowe logo, które symbolizuje ideę działalności Oferteo polegającą na łączeniu ze sobą̨ interesów dwóch podmiotów: zleceniodawców oraz wykonawców usług.
Wprowadzona zmiana nawiązuje również do obecnych atrybutów samej platformy: pomocna, przydatna, szybka i łatwa w obsłudze, które zostały wyróżnione przez respondentów w ankiecie Oferteo.
Platforma działa w modelu reverse marketplace
Oferteo.pl jest wiodącą internetową platformą dla szerokiego spektrum usług i zdecydowanym liderem w swojej kategorii. Platforma działa w modelu reverse marketplace, gdzie zleceniodawca określa potrzebę, a wykonawcy składają swoje oferty. Dzięki temu, jedno zlecenie umożliwia otrzymanie wielu natychmiastowych, dostosowanych ofert, które może wybrać zleceniodawca.
Po 13 latach funkcjonowania znaku firmowego Oferteo, w grudniu 2021 zaprezentowano nowe logo oraz odświeżono interfejs platformy.
– Zmiany identyfikacji wizualnej naszej platformy są naturalną konsekwencją rozwoju i dojrzałości Oferteo, które może się już pochwalić 10 milionami nawiązanych kontaktów pomiędzy zlecającymi a wykonawcami. Rozpoczęliśmy intensywne działania, których celem jest wzrost rozpoznawalności marki, co za tym idzie dotarcie do jeszcze większej liczby potencjalnych użytkowników – mówi Karol Grygiel, członek zarządu odpowiedzialny za dział marketingu Oferteo.
Stworzenie nowej identyfikacji marki powierzone zostało agencji mohi.to, która specjalizuje się w kompleksowej realizacji systemów identyfikacji wizualnej i materiałów okołomarkowych i od ponad 12 lat pomaga polskim i zagranicznym markom poruszać się w świecie online i offline.
Komunikacja i zarządzanie
Proces projektowy poprzedzony został dogłębną analizą marki. Na podstawie zebranej wiedzy powstała nowa propozycja znaku, która rozwija koncept oraz ideę łączenia ze sobą̨ dwóch podmiotów. W typografię nowego logo wkomponowane zostały profile symbolizujące dwie strony użytkowników serwisu. Dwie kolorowe linie podkreślają znajdujące się w nazwie „o” i tworzą z nimi symboliczne sylwetki ludzkie; pomarańczowa – reprezentuje osobę̨ poszukującą i niebieska – uosabia wykonawcę̨. Cały znak bazuje na prostej, geometrycznej typografii, podkreślającej profesjonalizm. Zastosowane rozwiązania zbliżają̨ nowy znak do charakterystycznych cech marki, które zostały zauważone przez użytkowników platformy.
– Kolejnym obszarem w naszych działaniach marketingowych, któremu chcemy poświęcić uwagę, jest komunikacja i zarządzanie marką. W grudniu 2021 nawiązaliśmy współpracę z Karoliną Leguła-Leszczyńską, która mając bogate doświadczenie agencyjne zdobyte w domu mediowym Universal McCann oraz jako niezależny konsultant specjalizujący się w strategiach marketingowych, komunikacyjnych, mediowych i transformacji cyfrowej, odpowiedzialna będzie za budowanie wizerunku i reputacji naszej marki – dopowiada Karol Grygiel.
Wynikiem rozpoczętej współpracy jest opracowanie kompleksowej strategii pozycjonowania marki. W ramach pierwszych działań związanych z tym procesem w grudniu 2021 Oferteo przeprowadziło wśród użytkowników platformy ankietę dotyczącą atrybutów marki.
– W oparciu o jej wyniki zidentyfikowaliśmy m.in. kluczowe atrybuty, wśród których wyróżnione zostały: marka pomocna, przydatna, szybka, łatwa w obsłudze, wskazane przez ponad 50 proc. respondentów. Niemal równie wysoko oceniony został atrybut „wspiera rozwój biznesu”, co jest dla nas równie ważne, gdyż jest wyrazem zaufania do naszej platformy. Daje nam to solidne podstawy komunikacyjne, które pomogą nam w realizacji wspomnianych wyżej celów – podsumowuje Karolina Leguła-Leszczyńska.