W III kwartale Grupa Wittchen zanotowała zwiększenie liczby klientów w salonach stacjonarnych, co skutkowało zwiększeniem sprzedaży do poziomu 35,6 mln zł. W porównaniu do analogicznego okresu 2020 r. stanowiło to wzrost o 43 proc.
Pomimo panującej epidemii koronawirusa w III kwartale 2021 r., Grupa zrealizowała przychód ze sprzedaży na poziomie 79,9 mln zł, który był wyższy od przychodu w analogicznym okresie 2020 r. o 39 proc..
Dodatkowo marża brutto ze sprzedaży wyniosła 62,1 proc. i była wyższa o 5,2 p.p. od marży w analogicznym okresie roku poprzedniego. Spowodowane to było głównie przyjętą przez Grupę Wittchen strategią cenową jak również rosnącą siłą zakupową oraz wzrostem udziału przychodów realizowanych za granicą, charakteryzujących się wyższą marżą.
W III kwartale Grupa Wittchen uzyskała wynik brutto w kwocie 16,6 mln zł, a zysk netto w wysokości 13,6 mln zł, gdy w analogicznym okresie 2020 r. wartości te odpowiednio wynosiły 5,3 mln zł i 4,3 mln zł.
Rozwój za granicą
W III kwartale 2021 roku Wittchen kontynuował działania mające na celu rozwój sprzedaży na rynkach zagranicznych, w tym głównie poprzez własne sklepy internetowe jak również platformy typu marketplace na rynkach europejskich. Przychody zagraniczne za okres 3 miesięcy zakończony 30.09.2021 r. wyniosły 11,3 mln zł, natomiast w analogicznym okresie 2020 r. wartość ta wyniosła 5,0 mln zł.
W okresie 9 miesięcy 2021 roku skumulowana wartość wyniosła 26 mln zł (9 miesięcy 2020 r.: 13,0 mln zł), co stanowiło 15 proc. udziału w przychodach Grupy – wzrost do analogicznego okresu o 6 p.p. Na dzień 30 września 2021 r. Spółka posiadała 15 salonów za granicą, z czego 5 salonów własnych zlokalizowanych było w Czechach oraz 10 salonów franczyzowych na Ukrainie. Poza wspomnianymi salonami sprzedaży detalicznej, Grupa prowadzi także działalność zagraniczną poprzez własne sklepy internetowe na rynku ukraińskim, czeskim, niemieckim, węgierskim oraz rosyjskim, jak również poprzez platformy sprzedażowe typu marketplace na rynkach europejskich i w Rosji.
Zwiększenie sprzedaży w kanale on-line
Kanał on-line stanowi 55 proc. udziału przychodów Spółki w okresie 9 miesięcy 2021 r. i jest wciąż rozwijany przez Grupę poprzez zwiększenie sprzedaży za pośrednictwem własnych sklepów internetowych (opisanych powyżej) oraz za pośrednictwem platform typu marketplace.
Na dzień 30.09.2021 r. Grupa współpracowała z 21 platformami marketplace, natomiast w analogicznym okresie 2020 r. było to 9 platform. W ciągu III kwartału 2021 r. Grupa osiągnęła przychód ze sprzedaży w kanale on-line w wysokości 38,9 mln zł, co w porównaniu do analogicznego okresu stanowiło wzrost o 34 proc..