Supersonic Food to polsko-brytyjska spółka działająca w segmencie foodtech. We wrześniu br. rozpoczęła aktywną sprzedaż w Niemczech i krajach Beneluksu, w październiku dostawy produktów do sklepów tradycyjnych, m.in. do Carrefour BIO, a w listopadzie podpisała umowę z siecią klubów fitness oraz siłowni – Calypso.
Wiosną przyszłego roku Supersonic Food planuje przeprowadzić kolejną rundę inwestycyjną. W jej ramach chce pozyskać 2,5 mln EUR, które przeznaczy na inwestycje w linię produkcyjną, laboratorium i zespół, a także ekspansję na kolejne rynki zagraniczne.
– Nasze produkty są dostępne już w 14 europejskich krajach, jednak aktywne działania marketingowe i sprzedażowe prowadziliśmy do tej pory wyłącznie na priorytetowym dla nas rynku polskim. W ubiegłym miesiącu uruchomiliśmy e-sklep w języku niemieckim i rozpoczęliśmy realizację intensywnych aktywności reklamowych. Niemcy i kraje Beneluksu są jednymi z największych rynków żywności funkcjonalnej w Europie, więc potencjał sprzedażowy jest bardzo duży. Wierzymy, że tamtejsi świadomi i wymagający konsumenci docenią wysoką jakość naszych produktów. Pierwsze dane wyglądają obiecująco – obecnie rynki: niemiecki, belgijski, holenderski i luksemburski odpowiadają za 10 proc. całości naszej sprzedaży. W przyszłym roku planujemy fizyczną ekspansję na kolejnych 5 rynków europejskich, m.in. francuski, austriacki i brytyjski – mówi Mateusz Załubski, chief of growth i cofounder Supersonic Food.
Nowe kanały sprzedaży
Firma rozwija także kolejne kanały sprzedaży w Polsce. Do niedawna produkty Supersonic Food można było kupić wyłącznie w e-sklepie. Od początku października br. Brain Coffee, Calm Cacao, Beauty i Performance Izotonic są również dostępne w sieci Carrefour BIO. Z kolei w listopadzie firma podpisała umowę z Calypso na sprzedaż swoich produktów w klubach fitness i siłowniach sieci. Już niedługo ich klienci będą mogli kupić posiłki tworzone na miejscu na bazie Food Powder.
– Zależy nam na rozwoju kanału retail, ponieważ zgodnie z naszymi prognozami pozwoli nam to zwiększyć przychody o ok. 25 proc. w perspektywie roku. Obecnie jesteśmy na etapie testowania współpracy z Carrefour BIO i prowadzimy rozmowy z kolejną dużą siecią, zainteresowaną wprowadzeniem naszych produktów – podkreśla Tomasz Teresak, chief of business development oraz współzałożyciel Supersonic Food.