DoorDash, lider na rynku food delivery w USA, przejmie 100 proc. udziałów w fińskiej firmie Wolt. Transakcja będzie opiewać na kwotę ok. 7 mld dolarów amerykańskich. Wolt nadal będzie funkcjonować pod własnym logo. Transakcja ma zostać sfinalizowana w pierwszej połowie 2022 r.
– W internetowej erze mamy możliwość zbudowania globalnej platformy świadczącej usługi dla lokalnych graczy z rynku retailowego – powiedział Tony Xu, współzałożyciel i szef DoorDash. – Połączenie sił z Woltem umożliwi nam dalszy międzynarodowy rozwój. Wzmocni także nasze zaplecze know-how. Będziemy mogli równocześnie skoncentrować się mocniej na budowaniu pozycji na rynku amerykańskim – dodał.
Ambitne plany DoorDash i Wolta
– DoorDash zbudował swoją potęgę na kilku czołowych, globalnych rynkach. Nasza firma pochodzi z małego kraju. Od samego początku stawialiśmy jednak na ekspansję. Dostrzegam wiele podobieństw w naszych zespołach, ponieważ zostaliśmy ukształtowani przez podobne okoliczności i doświadczenia. Wspólnie możemy stworzyć najbardziej znaczącego gracza na globalnym rynku delivery – komentuje Miki Kuusi, współtwórca i CEO firmy Wolt.
Zespół Wolt liczy ponad 4000 pracowników i obsługuje klientów w 23 krajach w Europie i Azji. Łączenie kurierów tej firmy można spotkać na ulicach ok. 150 miast. W Polsce Wolt świadczy usługi w 12 miastach. Dostawy Wolt realizowane są za pomocą rowerów, skuterów i samochodów.
DoorDash jest największą firmą z branży food delivery w USA, gdzie posiada ok. 56 proc. udziałów w rynku dostaw żywności. Według danych na koniec 2020 r. firma obsługiwała 450 tys. sprzedawców, miała 20 mln klientów i zatrudniała ponad 1 mln kurierów.