Platforma handlu internetowego AliExpress, należąca do Alibaba Group, uruchamia pod Łodzią pierwsze samodzielne centrum logistyczne – informuje spółka w komunikacie.
Hub logistyczny powstał we współpracy z Cainiao, ramieniem logistycznym platformy. Magazyn będzie służył jako centrum realizacji dla sprzedawców AliExpress wysyłających produkty bezpośrednio z Polski i jest największą inwestycją w infrastrukturę zrealizowaną przez AliExpress w regionie Europy Środkowo-Wschodniej.
– Polska jest naszym regionalnym hubem w Europie Środkowo-Wschodniej i była naturalnym wyborem inwestycyjnym na pierwsze centrum logistyczne w regionie dla AliExpress. Nowe centrum zapewni szybszą wysyłkę dla użytkowników w kluczowych miastach – mówi Gary Topp, dyrektor generalny AliExpress na Europę Środkową i Wschodnią.
Zamówienia wysłane z centrum będą dostarczone w 3 dni na terenie Polski
Zlokalizowane w pobliżu Łodzi centrum logistyczne zajmuje łączną powierzchnię 10 tys. mkw. i ma rozpocząć działalność przed listopadowym Dniem Singla na AliExpress, czyli największym na świecie Globalnym Festiwalem Zakupów. Zamówienia wysyłane z hubu logistycznego zostaną dostarczone w gwarantowanym terminie 3 dni na terenie całej Polski i powinny dotrzeć do największym miast, takich jak Warszawa, Łódź, Poznań, Kraków i Katowice już następnego dnia w przypadku niektórych zamówień. Lokalizacja hubu będzie również wykorzystywana do obsługi okolicznych rynków, takich jak Czechy, Austria, Słowacja i Niemcy.
Projekt udowadnia ciągły nacisk AliExpress na inwestycje w infrastrukturę i usprawnienie doświadczeń użytkowników podczas zakupów na platformie. We wrześniu platforma ogłosiła także uaktualnienie swojej aplikacji, tak aby zaooferować użytkownikom w Polsce darmową dostawę dla ponad 80% produktów. W ciągu ostatniego roku bardzo wzrosło zainteresowanie AliExpress w Polsce, a dane z WirtualneMedia.pl wskazują, że 33% polskich kupujących e-commerce odwiedziło platformę w sierpniu, co oznacza wzrost z 30% w lipcu, i tym samym AliExpress osiągnęło drugi najwyższy wynik wśród platform e-commerce w Polsce.