Według wstępnych szacunków w II kwartale roku obrotowego 2021/2022 tj. od 1 lipca do 30 września 2021 r., łączne przychody netto ze sprzedaży spółki Intersport Polska S.A wyniosły 56 177 tys. zł i były wyższe o 20,3 proc. w stosunku do analogicznego okresu ubiegłego roku (było: 46 680 tys. zł). Masa marży 20 649 w odniesieniu do II kwartału roku obrotowego 2020/2021 wzrosła o 31 proc.
Na łączne przychody ze sprzedaży wypracowane przez spółkę w II kwartale roku obrotowego 2021/2022 pozytywnie wpłynęła zmiana strategii spółki w zakresie polityki handlowej oraz komunikacji marketingowej. Zdecydowanie głównym czynnikiem sukcesu jest konsekwentna poprawa marży do poziomu 46,7 proc. (wzrost 5,3 p.p. w odniesieniu do II kwartału roku obrotowego 2020/2021) w obu kanałach sprzedaży.
Wzrost obrotów w e-commerce
W okresie od 1 lipca do 30 września 2021 r. Spółka wypracowała rok do roku w ujęciu LFL tj. na bazie porównywalnych sklepów obrót 32 070 tys. zł, marża 15 323 tys. zł, dynamika do analogicznego kwartału poprzedniego roku obrotowego (było: obrót 32 051 tys. zł, marża 13 473 tys. zł), obrót na podobnym poziomie, marża wzrosła o 13,7 proc.
Natomiast w tym okresie sprzedaż realizowana za pośrednictwem kanału internetowego („e-commerce”) kształtowała się następująco. Obrót 4 492 tys. zł, marża 1 732 tys. zł, dynamika do analogicznego kwartału poprzedniego roku obrotowego (było: obrót 3 035 tys. zł, marża 1 053 tys. zł ), obrót wzrósł o 48 proc., masa marży wzrosła o 64,4 proc.
Narastająco w okresie od 1 kwietnia do 30 września 2021 r. Spółka osiągnęła łączne przychody ze sprzedaży w wysokości 106 484 tys. zł, czyli o 30 proc. wyższe w stosunku do analogicznego okresu (było: 81 913 tys. zł).
Intersport prowadzi sprzedaż offline i online
Intersport Polska S.A. działa na rozwijającym się w Polsce rynku handlu detalicznego artykułami sportowymi. Na koniec marca 2021 r. roku spółka prowadziła działalność w 36 sklepach własnych Intersport zlokalizowanych w 23 aglomeracjach miejskich, o łącznej powierzchni handlowej wynoszącej 31 661 mkw.. Spółka prowadzi również sprzedaż w sklepie internetowym pod adresem www.intersport.pl oraz sprzedaż internetową w innych kanałach e-commerce.
Grupa Intersport jest największą na świecie organizacją zajmującą się detaliczną sprzedażą artykułów sportowych reprezentowaną w 57 krajach na wszystkich pięciu kontynentach. Roczna sprzedaż prowadzona w 5.421 punktach sprzedaży zrzeszonych pod szyldem Intersport wyniosła w 2019 roku 12,3 Mld euor łącznie z podatkiem VAT z dynamiką r/r na poziomie 3,2 proc.