Auchan Retail Polska realizując swoją strategię CSR, rozwija projekt Nowe Życie by Auchan oparty na gospodarce obiegu zamkniętego. Obecnie już w 44 sklepach sieci na terenie Polski klienci mogą, oprócz dostępnych już kolekcji odzieżowych. marki własnej InExtenso, kupić używane ubrania innych, znanych marek w opcji “second hand” w bardzo atrakcyjnych cenach. Projekt realizowany jest we współpracy z francuską firmą Patatam, liderem w odzyskiwaniu i sprzedaży odzieży używanej, która już współpracuje z Hipermarketami Auchan w Francji.
Koncept Nowe Życie by Auchan potwierdza zaangażowanie i promowanie przez sieć zrównoważonego stylu życia. Jest odpowiedzią na oczekiwania klientów, którzy zainteresowani są odpowiedzialnym użytkowaniem odzieży i kupowaniem markowych, używanych ubrań w dyskontowych cenach.
Auchan Retail Polska realizuje strategię CSR
– Kupowanie i noszenie używanej odzieży spotyka się z coraz większą przychylnością polskich klientów, którzy patrzą na modę także pod kątem ekologii. Poprzez swoje wybory chcą mieć wpływ na środowisko. Wprowadzony przed kilkoma miesiącami w pięciu sklepach koncept Nowe Życie by Auchan został bardzo dobrze przyjęty. Mamy nadzieję, że klienci docenią możliwość zaopatrzenia się w markowe produkty w “second hand” w coraz większej liczbie sklepów naszej sieci –mówi Radosław Dac, dyrektor Produktów Auchan Retail Polska.
W ramach projektu dostępne są w bardzo dobrych cenach ubrania takich marek jak: Tommy Hilfiger, Guess, Ralph Lauren, Calvin Klein, H&M, Pepe Jeans, Jules, Desigual, Mango, Zara, Devred, Nike, Adidas, Gap, petit bateau, Puma Guess, Teddy Smith, Mexx, Bershka oraz Massimo Dutti. Oferta Nowe Życie by Auchan obejmuje odzież damską, męską i dziecięcą, w tym: t-shirty, sukienki, spódnice, spodenki, szorty, spodnie, koszulki polo, koszule, bluzki, kombinezony i bluzy. Ceny są bardzo korzystne i kształtują się od 7 do 35 zł w zależności od grupy produktów.
Projekt oparty na gospodarce obiegu zamkniętego
Projekt opiera się na zasadach gospodarki obiegu zamkniętego – naprawie, ponownym użyciu i recyklingu i stanowi ważny krok w kontynuowaniu działań Auchan na rzecz zmniejszenia wpływu na środowisko, poprzez ograniczenie zużycia wody oraz zmniejszenie śladu węglowego.
Auchan Retail dąży w ten sposób do spełnienia nowych oczekiwań konsumentów poprzez włączenie się w koncepcję gospodarki obiegu zamkniętego i udostępnienie oferty produktów używanych, zmniejszenie wpływu na emisję dwutlenku węgla poprzez ofertę tekstyliów używanych oraz odświeżenie oferty proponowanej w hipermarketach.