24 września został otwarty czwarty warszawski Xiaomi Store. To pierwszy sklep marki w Polsce, który działa poza galerią handlową. Firma planuje dalszy rozwój sieci poprzez otwarcia Xiaomi Store i Mi Pointów, czyli punktów sprzedaży w większych sklepach.
Najnowszy Xiaomi Store znajduje się na Pradze, przy ulicy Grochowskiej 18. Punkty MiStore to niezależne sklepy detaliczne zakładane przez partnerów Xiaomi. Wszystkie sklepy prowadzone są zgodnie ze ścisłymi wytycznymi Xiaomi i sprzedają wyłącznie oficjalnie autoryzowane produkty marki. Utrzymywane są w najwyższym standardzie i stanowią wizytówkę Xiaomi w sektorze retail.
– Otwieramy 23. sklep w Polsce. Tym razem lokalizacja jest nieco odmienna od dotychczasowych, bo wszystkie poprzednie sklepy powstały w centrach handlowych. W strategii Xiaomi zakładamy dwa typy lokalizacji i w przyszłości będziemy realizować obydwa kierunki – powiedział agencji Newseria Biznes Andrzej Gładki, zastępca dyrektora generalnego na region Europy Środkowo-Wschodniej i krajów nordyckich w Xiaomi.
Marce Xiaomi pięć lat zajęło stworzenie światowej sieci sklepów. Pierwszy, poza Chinami, sklep Xiaomi otworzył się dla fanów w Singapurze w 2016 roku. Od tego czasu liczba sklepów na całym świecie gwałtownie wzrosła. W Polsce marka zadebiutowała w 2018 otwierając pierwszy salon w Krakowie w centrum handlowym Serenada. Obecnie ma na polskim rynku 23 salony.
Xiaomi ma ponad 1 tys. sklepów na świecie
Xiaomi Corporation została założona w kwietniu 2010 roku. Firma weszła na giełdę w Hong Kongu 9 lipca 2018 (1810.HK). Xiaomi to firma internetowa oferująca smartfony i inteligentne urządzenia podłączone za pośrednictwem platformy „Internetu rzeczy” IoT (Internet of Things).
Xiaomi konsekwentnie buduje swój wizerunek w oparciu o relacje z użytkownikami. Firma nieustannie szuka innowacyjnych rozwiązań, stawiając na pierwszym miejscu jakość i wydajność. Xiaomi tworzy produkty dostępne w uczciwych cenach, tak, aby każdy miał możliwość podwyższać komfort swojego życia dzięki technologii.
Xiaomi zajęło 2. miejsce na świecie pod względem dostaw smartfonów w drugim kwartale 2021 roku. Firma stworzyła również wiodącą na świecie konsumencką platformę AIoT (AI+IoT), z 324,8 mln inteligentnych urządzeń podłączonych do niej, z wyłączeniem smartfonów i laptopów. Produkty Xiaomi są obecne w ponad 100 krajach i regionach na całym świecie. W sierpniu 2021 roku firma po raz drugi znalazła się na liście Fortune Global 500, zajmując 338. miejsce, awansując o 84 miejsca w porównaniu z rokiem 2020. Zajęła również 7. miejsce wśród firm internetowych.
Xiaomi wchodzi w skład indeksu Hang Seng Index, Hang Seng China Enterprises Index, Hang Seng TECH Index oraz Hang Seng China 50 Index.