DPD Polska podejmuje decyzje dotyczące rozwoju, kierując się przede wszystkim potrzebami odbiorców usług. Dzisiejsi konsumenci oczekują od firm kurierskich nie tylko szybkości i skuteczności, ale liczą, że oferta będzie dostosowana do ich indywidualnych preferencji, co potwierdza coroczne opracowanie DPDgroup Barometr e-Shopper – pisze w komentarzu dla redakcji OmnichannelNews.pl Rafał Nawłoka, prezes zarządu DPD Polska.
Rozumiemy te potrzeby, dlatego dajemy konsumentom wybór spośród różnych możliwości odbioru paczki – od doręczeń kurierskich typu door-to-door lub do tzw. safe place, przez odbiory w sieci DPD Pickup. Nie ma wątpliwości, że dostawy OOH (out-of-home), które są przykładem „zrównoważonych” doręczeń, są dziś trendem, który na pewno się umocni. Już od jakiegoś czasu zauważamy wzrost zainteresowania tą formą dostawy, dlatego zagęszczamy liczącą już ponad 5 tys. punktów sieć DPD Pickup (punkty agencyjne, oddziały miejskie, automaty paczkowe i punkty w sieciach handlowych).
Szerszy zakres funkcji
DPD Pickup Oddziały Miejskie charakteryzują się szerszym zakresem funkcji operacyjnych niż zwykłe punkty Pickup. Można tam na miejscu nadać zwrot, a także skorzystać z profesjonalnych materiałów do pakowania, sporządzić list przewozowy i napić się dobrej kawy. Są także przyjazne dla środowiska i lokalnych społeczności, co doskonale wpisuje się w naszą strategię zrównoważonego rozwoju zakładającą osiągnięcie pełnej neutralności doręczeń.
DPD Pickup Oddziały Miejskie zatrudniają własnych kurierów pieszych lub rowerowych. W wielu lokalizacjach obsługiwane są przez elektryczne vany. Koncept ten jest elementem modelu logistycznego polegającego na decentralizacji procesów operacyjnych i opierającego się na sortowniach regionalnych. Pozwala to skrócić trasy przejazdów, a w konsekwencji zmniejszyć szkodliwe emisje.
Klienci wybierają różne formy dostawy
Gęsta sieć DPD Pickup jest nieoceniona zwłaszcza w czasie wzmożonego zainteresowania e-commerce, czyli podczas corocznych świątecznych szczytów paczkowych, a także w czasie ograniczeń w działalności sklepów stacjonarnych w związku z pandemią. Odbiorca nie musi oczekiwać na znak od kuriera. Wystarczy, że odbierze powiadomienie, przekieruje przesyłkę do punktu i w wolnej chwili podejdzie ją odebrać. Drogę paczki, niezależnie od tego, czy jest zamawiana pod drzwi, czy do jednego z punktów, może na bieżąco monitorować dzięki portalowi mojapaczka.dpd.com.
Nie zapominajmy jednak, że konsumenci wciąż cenią usługi kurierskie typu door-to-door. Stawiają na komfort i wygodę, a te gwarantuje doręczenie pod same drzwi – dziś dodatkowo bezpieczne i bez konieczności podpisu. DPD Polska dba o usprawnienie także tej formy dostawy, dlatego przekazaliśmy naszym odbiorcom narzędzia do zarządzania doręczeniem jak portal mojapaczka.dpd.com.pl. Dzięki temu mogą oni z łatwością skontaktować się z kurierem i ustalić termin doręczenia. Umożliwiamy ponadto płatność za przesyłki kartą bezpośrednio u kuriera, co ułatwia rozliczenie z e-sklepem. Aspekt bezgotówkowych rozliczeń okazał się fundamentalnie ważny podczas pandemii. Byliśmy zresztą pierwszą firmą kurierską, która z przyczyn sanitarnych świadomie promowała tę formę rozliczeń.
Różnorodne formy doręczeń dopasowane do preferencji konsumentów to trend, który wyznacza kierunek rozwoju DPD Polska także w przyszłości. Zależy nam również, aby odbiorcy mogli odbierać paczki przychodzące na dany adres ze wszystkich kierunków i o niemal każdej dozwolonej prawem zawartości.
Autorem komentarza jest Rafał Nawłoka, Dyrektor Generalny, Prezes Zarządu DPD Polska.
Z DPD Polska (wcześniej Masterlink Express) związany jest od 2000 roku. Najpierw jako Dyrektor Sprzedaży, a od czerwca 2005 roku jako Dyrektor Generalny. Jako Prezes Zarządu DPD Polska odpowiada także za region krajów Bałtyckich i CEE DPDgroup.