Wojas, producent obuwia i właściciel sieci sklepów, wypracował w sierpniu br. skonsolidowane przychody ze sprzedaży w wysokości 23,3 mln zł, a to oznacza wzrost o 12,4 proc. w stosunku do przychodów osiągniętych w sierpniu 2020 roku.
W okresie styczeń – sierpniu 2021 wielkość skonsolidowanych przychodów ze sprzedaży wyniosła 163,2 mln zł i była wyższa o 13,4 proc. w stosunku do przychodów osiągniętych w analogicznym okresie roku poprzedniego.
Przychody sieci detalicznej
Skonsolidowane przychody ze sprzedaży detalicznej w sierpniu 2021 roku wyniosły 17,9 mln zł i były wyższe o 26 proc. od przychodów osiągniętych w sierpniu 2020 roku.
Narastająco, w okresie styczeń – sierpień 2021 skonsolidowane przychody ze sprzedaży detalicznej wyniosły 100 mln zł i były na tym samym poziomie jak w analogicznym okresie roku poprzedniego.
Ponad 150 sklepów Wojas
Wojas S.A to także ceniony dostawca butów dla administracji państwowej, wojska i leśnictwa. Oprócz produkcji obuwia pod marką Wojas, spółka realizuje również zlecenia innych producentów.
Firma Wojas została założona w 1990 roku, dysponuje siecią ponad 150 salonów sprzedaży w Polsce , na Słowacji i w Czechach.
Wiosną 2008 r. Wojas S.A. zadebiutował na warszawskiej Giełdzie Papierów Wartościowych. Pozyskany kapitał przeznaczono na rozbudowę i dokapitalizowanie sieci sprzedaży, rozbudowę zakładu produkcyjnego oraz rozwój działu wzorniczego. W tym samym roku nabyto 100 proc. udziałów w Wojas Slovakia intensyfikując ekspansję na rynek naszego południowego sąsiada.
W 2009 r. spółka rozpoczęła rozbudowę zakładu produkcyjnego, połączoną z zakupieniem i wdrożeniem nowego wtryskowego systemu montażu obuwia oraz zakupem nowych maszyn szwalniczych i montażowych.