Packeta – globalna, cyfrowa platforma e-commerce, oferująca usługi dla sklepów internetowych, intensyfikuje swoje działania na polskim rynku. Firma obecna w 34 krajach, która w 2020 roku dostarczyła przeszło 40,5 milionów paczek i osiągnęła obroty na poziomie ponad 98 mln euro, pomoże e-sklepom z Polski w ekspansji poza granicę kraju.
Firma posiada już w naszym kraju dwa magazyny – w Warszawie i Cieszynie, planuje też otwarcie kolejnych obiektów – w Poznaniu i Krakowie. Packeta w ostatnim czasie rozpoczęła współpracę z marką odzieży dla kobiet Mohito, oraz sportowym brandem 4F. Firma udostępniła dla klientów sklepu mohito.com odbiór paczek w punktach odbioru w Czechach i na Słowacji, natomiast w przypadku zakupów w e-sklepie 4F.com.pl w Czechach, Słowacji i Rumunii.
Packeta planuje dalszą ekspansję
Packeta to firma utworzona w Czechach, która szybko stała się marką globalną. Jest obecna w Europie, Stanach Zjednoczonych i na Bliskim Wschodzie, między innymi w Zjednoczonych Emiratach Arabskich. Teraz ma w planach dalszą ekspansję i intensyfikację obecności na niektórych rynkach, w tym w Polsce. Podstawową działalnością firmy jest dostarczanie paczek za granicę, w konkurencyjnych cenach. Dla przykładu przesyłka do 5kg z Polski do Czech kosztuje od 9,50 zł. Jest to zatem stawka porównywalna z tymi, jakie zwykle obowiązują dla paczek dostarczanych na terenie kraju.
Packeta posiada ponadto bogate doświadczenie w pomocy e-sklepom w rozpoczęciu działalności za granicą. Oprócz dostarczania paczek klientom końcowym może zaoferować pomoc w nawiązywaniu relacji z partnerami biznesowymi, w organizowaniu kampanii marketingowych, zapewnia też informacje na temat rynku.
– Ostatnich parę lat, a w szczególności ubiegły rok – w związku z sytuacją pandemiczną – przyniósł znaczące przyspieszenie rozwoju polskiej branży e-commerce. Pojawiło się wiele nowych e-sklepów, a w samym tylko 2020 roku sprzedaż online wzrosła o ponad 30 proc. w porównaniu z rokiem 2019. Dynamiczny rozwój i rosnąca konkurencja na rynku krajowym skłaniają sklepy internetowe do poszukania możliwości biznesowych poza granicami naszego kraju. Wyraźnie widzimy ten trend – stąd chęć ekspansji w Polsce i wsparcia polskiego e-commerce’u w dotarciu do klientów za granicą. Jesteśmy w stanie zaoferować nie tylko konkurencyjne koszty przesyłek, ale też wesprzeć polskie podmioty w dotarciu do klientów i budowaniu pozycji rynkowej poza granicami Polski – mówi Justyna Andreas, dyrektor zarządzająca Packeta Poland.
Rozwój własnej infrastruktury
Chcąc rosnąć na polskim rynku, Packeta wciąż poszukuje w branży e-commerce nowych partnerów biznesowych. Do tej pory zaufały jej już międzynarodowe marki, jednak firma proponuje swoje usługi również mniejszym e-sklepom. Oprócz pozyskiwania kolejnych partnerów Packeta inwestuje w Polsce także w rozwój swojej infrastruktury. Już teraz posiada magazyny w Cieszynie i w Warszawie. W najbliższym czasie planuje otwarcie obiektów w Poznaniu i Krakowie.
Firma stawia także na satysfakcję klienta. Stale podnosi kwalifikacje pracowników oraz wdraża międzynarodowe standardy obsługi. Konsekwencją tych działań jest stale powiększające się grono zadowolonych partnerów biznesowych.