Amerykański gigant odzieżowy GAP przyspiesza proces transformacji cyfrowej. Spółka poinformowała o nabyciu Drapr, startupu e-commerce, który wdraża aplikację umożliwiającą kupującym na tworzenie własnych awatarów 3D, a następnie na wirtualne przymierzanie ubrań.
– Dopasowanie ubrania jest najważniejszym punktem dla klientów. Dzięki zaawansowanej technologii 3D wykorzystywanej przez Drapr, każdy klient online może szybko przymierzać ubrania i wybrać te, które będą odpowiadać jego sylwetce. Dla nas pozyskanie startupu Drapr jest znaczącym krokiem naprzód w budowaniu lepszego doświadczenia zakupowego klientów, a także elementem, który przyspiesza proces transformacji cyfrowej spółki – mówi Sally Gilligan, Chief Growth Transformation Officer w Gap Inc.
Usługa Drapr polega na stworzeniu indywidualnego awatara, czyli dokładnego odzwierciedlenia obrazu klienta w technologii 3D. Następnie wykorzystując aplikację konsument na awatara nakłada ubrania i od razu może ocenić, jak dany produkt wygląda na jego wirtualnej postaci.
GAP ogranicza dzielność w Europie stawia na rozwój online
Na początku lipca br. spółka GAP poinformowała o planach zamknięcia wszystkich swoich sklepów w Wielkiej Brytanii i Irlandii. Proces rozpoczął się w sierpniu i zakończy się jesienią tego roku. Decyzja ta była podyktowana szeregiem analiza, które zarząd GAP prowadził w 2020 roku, w zakresie lepszego odpowiadania na potrzeby klientów w Europie, przy szczególnym uwzględnieniu kosztów. Spółka analizuje również sytuację sklepów GAP we Francji i Włoszech.
W Polsce GAP zadebiutował w 2011 roku, otwierając sklepy, w Warszawie , Krakowie i Wrocławiu. Jednak już w 2015 roku brand zamknął wszystkie lokalizacje.
Gap Inc., jest największą amerykańską firmą odzieżową oferującą odzież, akcesoria i kosmetyki dla mężczyzn, kobiet i dzieci pod markami Old Navy, GAP, Banana Republic i Athleta.