Spółka Organic Farma Zdrowia osiągnęła w II kwartale 2021 sprzedaż na poziomie 13,4 mln zł. Oznacza to wzrost o 8,7 proc. rok do roku. Cała grupa odnotowała sprzedaż na poziomie 23,9 mln w stosunku do 23,2 mln zł rok wcześniej, co oznacza wzrost o 3 proc.
– II kwartał br. zarówno Spółka jak i Grupa zakończyła wzrostem sprzedaży, jednak daleko nie satysfakcjonującym Zarząd, ponieważ porównanie jest robione do niskiej bazy II kwartału z zeszłego roku, kiedy to sprzedaż była na bardzo niskim poziomie po wprowadzeniu pierwszego lockdownu i bardzo daleko idących ograniczeń w związku z pandemią Covid-Sars2 – komentują wyniki Sławomir Chłoń i Przemysław Tomaszewski, Prezes Zarządu i Wiceprezes Zarządu Spółki.
Wysokie koszty odbijają się na wynikach
Na obniżenie wyników spółki w II kwartale w stosunku do zeszłego roku wpłynęły głównie wyższe koszty czynszów (rabaty w 2020 roku), wyższy koszt wynagrodzeń (w 2020 roku wynagrodzenia były obniżone o 20 proc. w związku z warunkami otrzymanego wsparcia w ramach tarczy anty Covid) oraz zwiększone koszty znacząco rozwiniętej działalności e-commerce.
Sprzedaż spółki pomiędzy tymi okresami wzrosła o przeszło 1 mln zł, dając marżę wyższą o blisko 400 tys. zł. W Q2 2020 spółka otrzymała dotację z tarczy w kwocie 600 tys. zł – co jest głównym powodem wpływającym na różnicę wyniku r/r z poziomu pozostałej działalności operacyjnej. Także niższe wyniki zależnej spółki dystrybucyjnej II kwartale (nieznacznie niższa sprzedaż, niższa marża oraz także różnica na otrzymanej dotacji z tarczy z zeszłego roku) spowodowały, że wyniki Grupy za II kwartał 2021 roku są znacząco niższe niż w zeszłym roku pomimo wzrostu skonsolidowanej sprzedaży i marży.
Konsumenci zainteresowani zdrowymi produktami
Narastająco w I półroczu Spółka i Grupa wciąż realizują obniżone wyniki głównie w związku z obniżoną sprzedażą w centrach handlowych (działalność e-commerce nie jest jeszcze w stanie w istotnym stopniu zastąpić tej sprzedaży) oraz wzmożonymi odłożonymi urlopami i pracą zdalną grupy docelowej Klientów spółki detalicznej oraz generalnie Klientów zainteresowanych żywnością ekologiczną.
– Wszystkie sygnały rynkowe i co do zwyczajów zakupowych Polaków, wskazują, że konsumenci chcą się coraz lepiej i zdrowiej odżywiać, że coraz bardziej poszukują jakości, „czystej etykiety”, produktów organicznych, ekologicznych, Bio. Wierzymy, że jesienią br. – po powrocie z wyjątkowych w tym roku wakacji – konsumenci wrócą do normalności funkcjonowania i „deklaracja żywieniowa Polaków” przełoży się na wzmożone zakupy produktów oferowanych przez Spółkę i Grupę. Spodziewany, duży wzrost sprzedaży pozwoli wypracować dodatnie wyniki w IV kwartale i kolejnych latach – dodają przedstawiciele Zarządu Spółki.