Rok 2020 przyczynił się do wzrostów na rynku treści cyfrowych, a pierwsze półrocze tego roku wskazuje, że to zjawisko nadal się rozwija. Jak podaje Empik Go z aplikacji miesięcznie korzysta już ponad 250 tysięcy użytkowników.
Po 2020 roku nawet liderzy rynków musieli przedefiniować potrzeby swoich użytkowników wynikające z odmienionego przez pandemię trybu życia. Usługi streamingowe zmierzyły się z napływającymi rzeszami nowych klientów.
Empik Go: ponad 90 proc. wzrost abonamentów
Lider na rynku treści cyfrowych Empik Go wskazuje, że na początku 2021 roku odnotował ponad 90 proc. wzrost liczby abonentów względem analogicznego okresu w 2020 roku. Kolejne sześć miesięcy pokazuje, że „boom” na usługi abonamentowe nie minął. Potwierdzają to także statystyki aplikacji, w której od początku roku abonenci przesłuchali niemal 7 milionów godzin audiobooków i podcastów oraz przeczytali 106 mln stron e-booków. W ofercie Empik Go, na którą składa się już ponad 60 tysięcy tytułów, od początku roku pojawiło się ponad 17 tysięcy nowych odcinków podcastów, a także pozycje 220 nowych autorów z segmentów true crime, mindfulness czy well-being.
– Po rekordowym 2020 roku, naszym celem jest dalsze zwiększenie zainteresowania abonamentami Empik Go. Poszerzamy działania o ofertę abonamentów na ebooki i audiobooki dla bibliotek publicznych. W tym działaniu wspiera nas Platon, największy w Polsce dystrybutor książek i pomocy szkolnych. Wierzymy, że razem dajemy dostęp do e-książki kolejnym użytkownikom – mówi Kuba Piotrkowicz, Head of Digital Content Grupy Empik.