W pierwszym półroczu br. Benefit Systems kontynuował działania zmierzające do odbudowy kart sportowych na wszystkich rynkach, dalszy rozwój oferty produktów online oraz wzmacnianie zaplecza technologicznego. W sierpniu z oferty Programu MultiSport korzystało 672 tys. Użytkowników w Polsce oraz 267 tys. na rynkach zagranicznych.
– Naszym priorytetem jest odbudowa bazy kart MultiSport w Polsce oraz na rynkach zagranicznych. Skupiamy się także na dalszym rozwoju technologicznym i digitalizacji naszej oferty benefitów pozapłacowych – wyjaśnia Bartosz Józefiak, członek zarządu Benefit Systems. – Pandemia znacząco wpłynęła na rynek świadczeń pozapłacowych, w tym na potrzeby pracodawców i pracowników. Jeszcze ważniejsze stały się dla nich efektywne wsparcie zdrowego i aktywnego stylu życia oraz kondycji psychofizycznej, możliwość personalizacji usług i dostęp do nich w formule online. Chcemy wykorzystać te trendy i oferować najlepsze
rozwiązania, odpowiadające na aktualne oczekiwania naszych klientów. Dlatego w czerwcu zakupiliśmy spółkę YesIndeed, oferującą m.in. systemy grywalizacyjne. Dodatkowo rozszerzamy ofertę produktową
MultiLife, rozwijamy Yes2move.com, a także zwiększamy liczbę placówek i usług w ramach Zdrofit Zdrowe
Miejsce, tak by nasi klienci mogli korzystać z rozbudowanego i nowoczesnego pakietu świadczeń
wspierających zdrowy styl życia – dodaje Bartosz Józefiak.
Wyniki finansowe w czasie pandemii
Wyniki Grupy Benefit Systems w drugim kwartale br. nadal pozostawały pod negatywnym wpływem pandemii, jednak znacznie ograniczonym dzięki ponownemu otwarciu obiektów sportowo-rekreacyjnych w Polsce i za granicą oraz dostosowaniu oferty produktów do zmiennych warunków rynkowych. Skonsolidowane przychody ze sprzedaży wzrosły w drugim kwartale o 12 proc. do poziomu 180,6 mln zł. Grupa odnotowała poprawę wyników na poziomie operacyjnym do poziomu 1,3 mln zł (wobec 33,9 mln zł straty rok wcześniej) oraz 10,3 mln zł zysku netto, przypadającego akcjonariuszom podmiotu dominującego (wobec 40,8 mln zł straty rok wcześniej). W całym pierwszym półroczu 2021 r. Benefit Systems wygenerowała 279,1 mln zł przychodów ze sprzedaży (spadek o 49 proc. r/r), co przełożyło się na stratę operacyjną w wysokości 48,1 mln zł (wobec 9,1 mln zł zysku rok wcześniej) oraz stratę netto przypadającą akcjonariuszom podmiotu dominującego o wartości 38,6 mln zł (wobec 38,8 mln zł straty za I półrocze 2020 r.).
Ponowne, pełne otwarcie obiektów sportowych w Polsce nastąpiło 28 maja br. W efekcie, w drugim kwartale br. Segment Polska odnotował przychody na poziomie 117,4 mln zł (o 81 proc. więcej niż w analogicznym okresie w 2020 r), liczba kart w czerwcu była rdr wyższa o 10% (548 tys. sztuk na koniec 2Q 2021). Obecnie w sieci partnerskiej działa ok. 4,2 tys. obiektów sportowych, a w omawianym okresie dodano 240 nowych obiektów oraz wprowadzono do oferty MultiSport cztery nowe aktywności sportowe. Spółka odnotowuje w sezonie wakacyjnym wyższą aktywność użytkowników w stosunku do analogicznego okresu przed pandemią. Spółka z sukcesem przeprowadziła także tegoroczną edycję Letniej Gry, zachęcając użytkowników karty sportowej do podejmowania różnorodnej aktywności fizycznej i odkrywania nowych dyscyplin w czasie wakacji.
Przychody Segmentu Zagranica i Kafeteria
Na rynkach zagranicznych na koniec czerwca aktywnych było łącznie 250 tys. kart. Obiekty sportowe w
Bułgarii i w Chorwacji działały przez cały drugi kwartał br., natomiast na Słowacji i w Czechach obostrzenia
modyfikowano aż do końca maja. Przychody Segmentu Zagranica wyniosły drugim kwartale br. 54,8 mln zł, a
zysk operacyjny 4,7 mln zł. W omawianym okresie w Czechach zamknięte zostały dwa kluby (obecnie 13
obiektów), natomiast liczba klubów własnościowych na pozostałych rynkach nie uległa zmianie: 9 w Bułgarii
oraz 1 na Słowacji. Dodatkowo trwają przygotowania do wejścia na rynek turecki, polegające na rejestracji
spółki oraz rekrutacji kluczowych managerów.
W Segmencie Kafeterie Spółka kontynuuje rozwój technologiczny platformy oraz jej oferty produktowej. W
drugim kwartale br. liczba użytkowników wyniosła 497,7 tys., a obroty 90,6 mln zł (wzrost aż o 43 proc. rdr).
Przychody wyniosły 9,8 mln zł i były wyższe o 43 proc. w stosunku do analogicznego okresu w 2020 roku.