Sieć marketów odzieżowych NKD, działającą w Niemczech, Austrii, Włoszech, Słowenii, Czechach oraz w Chorwacji, rozpoczyna ekspansję w Polsce. Marka w sierpniu otworzy 10 sklepów.
NKD (Niedrig Kalkuliert Discount) to koncept sklepów, w których sprzedaje się odzież dla kobiet, mężczyzn i dzieci oraz tekstylia domowe. Sklepy NKD zajmują lokale parterowe o powierzchni od 250 mkw. do 350 mkw. Właścicielem niemieckiego detalisty jest spółka inwestycyjna TDR Capital.
Drugie podejście
Sieć NKD już raz debiutowała w Polsce, w 2011 roku. Jednak po trzech latach działalności jej wszystkie sklepy zostały zamknięta. Teraz marka rozpoczyna nowy etap rozwoju. Na początek powstanie 10 sklepów na terenie kraju. Od 19 sierpnia sklepy brandu będą działać: w parkach handlowych w Rybniku i Sosnowcu, S1 Center w Żorach, Twoja Galeria Lubartów oraz w Centrum Galardia w Starachowicach. Natomiast 26 sierpnia br. ruszą sklepy w Centrum Handlowym Borek we Wrocławiu, Centrum Glogovia w Głogowie, Bosman Pasaż Handlowy w Gdyni, pawilonie handlowym przy ul. Kaliskiej 79a Włocławek i budynku handlowym przy ul. Stanisława Staszica 51 w Zielonce. NKD ma już polską stronę internetową https://www.nkd.com/pl_pl//.
Magdalena Popiołek, C&W: NKD ma silną konkurencję w Polsce
– Pomimo zawirowań na rynku handlowym, które wpłynęły na plany ekspansji większości marek (nie tylko polskich), sektor branży retail jest obecnie bardzo chłonny, co będzie przekładało się na atrakcyjne warunki brzegowe dla wejścia najemcy w struktury obiektu handlowego. Możemy więc założyć, iż jak tylko 10 lokalizacji NKD zaplanowanych do otwarcia na sierpień 2021 r. rozpocznie działalność i spełni założenia budżetowe, właściciele NKD podejmą kolejne rozmowy o ekspansji na pozostałe targetowane lokalizacje – komentuje dla OmnichannelNews.pl Magdalena Popiołek, Associate Asset Services EMEA, Cushman & Wakefield.
– Sieć NKD będzie musiało liczyć się z konkurencją mocno ugruntowanych i dobrze rozwiniętych w Polsce sieci handlowych jak Pepco, KiK, Action, ale bliska lokalizacja bezpośredniej konkurencji będzie, wbrew pozorom, wpływała pozytywnie na dalszy rozwój marki. Możemy spodziewać się lokowania brandu NKD głównie w parkach handlowych, które obecnie będą pod względem powierzchni najmu odpowiadać za 36 proc. całkowitej powierzchni planowanej do oddania w najbliższych miesiącach w Polsce i, w wyniku pandemii, stają się coraz częściej najbardziej pożądanymi destynacjami zakupowymi Polaków.
– Również profil klienta preferowany przez najemcę – kobiety w wieku 30-65 lat, pracujące, mające czas głównie na “zakupy lokalnie, po drodze” wpisuje się idealnie w najszybciej rozwijającą się „pandemiczną” grupę zakupową. Przy tej okazji nie możemy pominąć prężnego wsparcia sprzedaży stacjonarnej NKD, czyli ich sklepu on-line, który, jak możemy założyć, będzie uzupełniał i wspierał lokalnie działające jednostki – dodała Magdalena Popiołek.
1900 sklepów NKD w Niemczech i Europie Środkowej
Grupa NKD działa na rynku od 1962 roku. Posiada łącznie 1900 sklepów, głównie w małych i średnich miastach w Niemczech (1300), a także w Austrii, Włoszech, Słowenii, Czechach i Chorwacji. Firma zalicza się do największych sprzedawców detalicznych tekstyliów w branży. Przede wszystkim oferuje odzież dla całej rodziny oraz akcesoria i artykuły dekoracyjne dla domu. Siedziba spółki znajduje się w Bindlach, w Bawarii. W 2019 roku firma osiągnęła przychody ze sprzedaży w wysokości 737 mln euro. Właścicielem NKD jest TDR Capital.
NKD stale rozbudowuje swoją sieć sklepów o atrakcyjne lokalizacje w Niemczech i Europie Środkowej. Od 2007 roku marka prowadzi również sprzedaż online w Niemczech Austrii i Włoszech.