Właściciel sklepów sportowych Intersport podał wstępne szacunkowe wyniki za I kwartał roku obrotowego 2021/2022 (od 1 kwietnia do 30 czerwca 2021 r.). Łączne przychody netto ze sprzedaży Intersport Polska S.A. wyniosły 50 307 tys. zł i były wyższe o 42,8 proc. w stosunku do analogicznego okresu ubiegłego roku (było: 35 233 zł).
Masa marży 14 043 w odniesieniu do I kwartału roku obrotowego 2020/2021 wzrosła o 80,4 proc.
Nowa strategia Intersport wpływa na wyniki
Na łączne przychody ze sprzedaży wypracowane przez spółkę w I kwartale roku obrotowego 2021/2022 pozytywnie wpłynęła zmiana strategii spółki w zakresie polityki handlowej oraz komunikacji marketingowej. Zdecydowanie głównym czynnikiem sukcesu jest konsekwentna poprawa marży do poziomu 45,3 proc (wzrost 9 proc. w odniesieniu do I kwartału roku obrotowego 2020/2021) w obu kanałach sprzedaży.
W okresie od 1 kwietnia do 30 czerwca 2021 r. spółka wypracowała rok do roku w ujęciu LFL tj. na bazie porównywalnych sklepów obrót 23 294 tys. zł, marża 10 908 tys. zł. Dynamika do analogicznego kwartału poprzedniego roku obrotowego (było: obrót 18 871 tys. zł, marża 7 193 tys. zł ), obrót wzrósł o 23,4 proc., marża wzrosła o 51,6 proc.
Wzrosty w kanale internetowym
Natomiast sprzedaż realizowaną za pośrednictwem kanału internetowego (e-commerce) wyniosła 5 847 tys. zł, marża 2 283 tys. zł. Oznacza to, że dynamika obrotu wzrosła o 16,9 proc., masa marży wzrosła o 56 proc. w porównaniu do analogicznego kwartału poprzedniego roku obrotowego. Wówczas obrót wyniósł 5 000 tys. zł, a marża 1 463 tys. zł.
Intersport Polska S.A. to sieć specjalistycznych sklepów sportowych z markową odzieżą, obuwiem i sprzętem. Większość oferty stanowi asortyment światowych marek takich jak: Nike, Adidas, Under Armour, Reebok, Salomon, The North Face, Viking, Uvex oraz 4F. Kolekcja wzbogacana jest markami uzupełniającymi oraz markami własnymi Intersport takimi jak: McKinley, Pro Touch, Energetics, Fire Fly, Tecno Pro. Sezonowo uruchamiany jest profesjonalny serwis: narciarski i rowerowy. Intersport Polska prowadzi obecnie sprzedaż w 35 sklepach zlokalizowanych w wiodących centrach handlowych największych miast Polski. Spółka jest wyłącznym w Polsce partnerem biznesowym Grupy Intersport, która posiada łącznie 5.421 punktów sprzedaży w 57 krajach na pięciu kontynentach.