Marketplace Wszystko.pl działa już od 2010 roku, ale teraz rusza jego nowa odsłona. Startujemy w zasadzie od zera. Za 5 lat chcemy odgrywać widoczną rolę w tym segmencie rynku – zapowiada Zbigniew Rymarczyk, wiceprezes zarządu Comarch oraz dyrektor Sektora ERP.
– Z systemów Comarch ERP korzysta aktualnie ok. 100 tys. firm, które regularnie aktualizują posiadane systemy. Pandemia COVID zmusiła praktycznie wszystkie firmy do rozwoju a często dopiero uruchomienia sprzedaży w Internecie. Konsumenci radykalnie zmienili swoje zwyczaje i masowo kupują w Internecie. To jest trwała zmiana i zostanie z nami na zawsze. Już teraz udział sprzedaży internetowej w sprzedaży ogółem stanowi ok 10 proc. – wyjaśnia Zbigniew Rymarczyk.
– W trakcie pandemii tradycyjna sprzedaż załamała się (spadek w najgorszych miesiącach o kilkanaście i więcej proc.), a sprzedaż internetowa eksplodowała rosnąc o 30-40 proc., a w niektórych krajach i miesiącach nawet o 100 proc. (kwiecień 2020 na Węgrzech). Obecnie sytuacja wraca do normy, ale sprzedaż internetowa rośnie dwa razy szybciej niż tradycyjna. Wg prognoz RetailX w 2025 jej udział wyniesie ok. 20 proc. Więc żadna firma nie może sobie pozwolić na rezygnację z tego kanału. Przed pandemią tylko niewielki odsetek firm prowadził handel w Internecie, ale większość planowała – dodaje.
Comarch reaktywuje platformę Wszystko.pl
– Dlatego ruszamy z nową odsłoną platformy sprzedażowej Wszystko.pl, która dla małych, średnich i dużych firm będzie nowoczesną platformą e-commerce do prowadzenia działalności handlowej w internecie. Obecność na Wszystko.pl da im szereg korzyści; brak kosztów związanych ze sprzedażą towarów lub usług, co docelowo pozwala oferować produkty w bardziej konkurencyjnych cenach, dostęp do bazy milionów klientów online a także wsparcie techniczne oraz marketingowe ze strony Comarch. Dodatkowo firma nie zamierza prowadzić działalności konkurencyjnej wobec sprzedających, co jest coraz częstszą praktyką dużych marketplace’ów – zapewnia Zbigniew Rymarczyk.