Żabka Polska wdrożyła unikalne, oparte o chmurę narzędzie do zarządzania siecią franczyzową bazujące na rozwiązaniach Salesforce. Nowy system integruje w jednym miejscu dane dotychczas dostępne w różnych aplikacjach, zapewniając jeszcze lepszą i szybszą obsługę blisko 6 tys. franczyzobiorców sieci Żabka. Dzięki uproszczeniu i przyspieszeniu wielu procesów skalowalna platforma będzie wspierać potrzeby firmy związane z jej rozwojem. Partnerem technologicznym odpowiedzialnym za wdrożenie systemu jest Accenture w Polsce.
Wprowadzenie nowego narzędzia zarządzania danymi i kontaktami z franczyzobiorcami jest
kolejnym krokiem na drodze do lepszego dopasowania usług i produktów do dynamicznie
zmieniających się potrzeb. Tym samym Żabka weszła na kolejny etap transformacji cyfrowej
organizacji.
Trwa transformacja cyfrowa Żabki
– Franczyzobiorcy, których już blisko 6 tys. współpracuje z naszą siecią, są od zawsze w centrum naszej uwagi, dlatego systematycznie podnosimy jakość ich obsługi. Wdrożenie Salesforce umożliwiło nam stworzenie wielowarstwowego ekosystemu, który łączy funkcjonalnie i procesowo zespoły centrali oraz kadry operacyjnej (korzystające z FRM) z franczyzobiorcami i partnerami ds. sprzedaży (korzystającymi z aplikacji Cyberstore). Narzędzia FRM i Cyberstore współpracują ze sobą w czasie rzeczywistym. Pozwalają nam m.in. prowadzić scentralizowany model rekrutacji, pobudzają transformację sieci terenowej dzięki profilowanej komunikacji czy umożliwiają monitoring wydajności usług sklepowych w czasie rzeczywistym. Wierzymy, że nowy system pomoże nam jeszcze lepiej wspierać naszych franczyzobiorców, co z kolei przełoży się na wzrost ich zaangażowania i zwiększenie satysfakcji ze współpracy z siecią Żabka – podkreśla Tomasz Blicharski, dyrektor zarządzający Żabka Future.
Żabka korzysta z rozwiązań firmy Salesforce
Dzięki nowemu rozwiązaniu w chmurze Żabka zbudowała unikalny system, umożliwiający dostęp
do zagregowanych danych (360 view) o franczyzobiorcach i sklepach na potrzeby bezpośredniej
komunikacji z franczyzobiorcami i partnerami ds. sprzedaży, realizowanej za pośrednictwem
aplikacji Cyberstore. Dostępny model danych i funkcjonalności umożliwiają proste i wygodne
zarządzanie relacjami z franczyzobiorcą po stronie zespołów centrali i kadry operacyjnej oraz
zapewniają narzędzia efektywnej obsługi procesów wewnętrznych i komunikacji związanej
ze wsparciem franczyzobiorców.
Rozwiązania dostarczone przez Salesforce (m.in. Salesforce Communities, Salesforce Service Cloud,
Applications i Platform) pozwoliły na optymalizację wielu procesów biznesowych oraz
istniejących już systemów kompleksowego zarządzania przedsiębiorstwem (ERP), czy wsparcia backoffice. Dopasowanie rozwiązań do potrzeb Żabki pozwala na stopniowe migrowanie procesów
Poznań, 28.05.2021 r. biznesowych z wielu systemów do jednego miejsca, uproszczając i przyśpieszając prace niemal wszystkich działów.
– Jesteśmy dumni, że Żabka Polska dołączyła do grona naszych klientów. Dzięki naszemu ogromnemu doświadczeniu możemy tworzyć najlepsze na świecie rozwiązania. Dostosowane do potrzeb franczyzobiorców, korzystając z Salesforce, które doceniły największe sieci handlowe na świecie. Żabka ze swoim bardzo szybkim tempem ekspansji potrzebowała rozwiązania, które jest łatwo skalowalne i podąża za tempem rozwoju, ale także zmieniającymi się oczekiwaniami. Przykład Żabki pokazuje, że ekosystem Salesforce to nie tylko CRM, ale wiele innych rozwiązań kompleksowo wspierających transformację cyfrową – komentuje Petra Jenner, Dyrektor Generalny, Starszy Wiceprezes na Europę, Bliski Wschód i Afrykę, Emerging Markets w Salesforce.
Accenture odpowiada za wdrożenie systemu FRM
Wykorzystując swoje doświadczenie technologiczne i branżowe, Accenture w Polsce jest partnerem
technologicznym odpowiedzialnym za wdrożenie systemu FRM. Ze względu na pandemię projekt
prowadzony był zdalnie, obejmując kilkadziesiąt warsztatów i szkoleń biznesowych.
– Nasze doświadczenie przy dużych transformacjach IT na bazie platformy Salesforce pozwoliło ponad 30-osobowemu zespołowi Accenture sprawnie przejść przez wszystkie etapy projektu. Analizę wymagań, budowę architektury rozwiązania, konfigurację, development, deployment, testy, szkolenia i utrzymanie systemu na produkcji. Z rozwiązania korzysta już ponad 300 użytkowników biznesowych Żabki z centrali i lokalizacji regionalnych. Kolejnych 300 dołączy w najbliższych tygodniach. Salesforce pozwoli im szybciej i sprawniej wykonywać codzienne obowiązki, zapewniając przyjazny interfejs, który centralizuje informacje o kandydatach, franczyzobiorcach i sklepach – dodaje Jacek Borek, Dyrektor Zarządzający Accenture Technology w Polsce.
Nowy system poprawił wydajność i efektywność działań terenowych, co przełożyło się na wzrost
zaangażowania franczyzobiorców i partnerów ds. sprzedaży. Umożliwił monitoring poziomu
świadczonych usług, wydajności dostawców zewnętrznych oraz wewnętrznych w czasie
rzeczywistym, co pozwala na podejmowanie decyzji natychmiast i w oparciu o wiarygodne dane.
Dodatkowo budowa Salesforce Competence Center docelowo ma pozwolić Żabce na samodzielną
rozbudowę własnej platformy kompetencyjnej, umożliwiającej dalszy rozwój i skalowalność,
dostosowanej do potrzeb ekspansji.
Żabka ostatnio przejęła platformę cateringu dietetycznego dietly.pl. O tym możesz przeczytać tutaj.