Sephora połączyła siły z Arvato Supply Chain Solutions – firmą świadczącą usługi w zakresie one stop e-commerce, logistyki omnichannel i retail. Dzięki zmianie operatora, skróceniu ulegnie m.in. czas dostawy zamówień do klientów Sephora w Polsce i w Czechach.
Wraz z uruchomieniem nowego magazynu centralnego, Sephora zoptymalizowała proces obsługi zamówień e-commerce oraz zwiększyła pojemność samego magazynu aż o 100 proc. Nowy magazyn zajmuje powierzchnię 7 tys. mkw. i jest większy od poprzedniego o prawie 2 tys. mkw. Innowacyjnym rozwiązaniem zastosowanym w magazynie Sephora są m.in. wózki samojezdne Weasels®, które automatyzują transport wewnątrz magazynu.
Optymalizacja procesu obsługi zamówień e-commerce
– Poszukując nowego partnera dużą uwagę zwracaliśmy na doświadczenie w branży kosmetycznej oraz na techniczne aspekty procesów magazynowych, automatykę i elastyczność rozwiązań m.in. możliwość wzrostu, rozbudowy i powiększenia magazynu. Zależało nam, by połączyć siły z profesjonalnym operatorem, doświadczonym graczem rynku e-commerce. Dlatego zdecydowaliśmy się na wybór Arvato Supply Chain Solutions – mówi Michał Niechaj, Sephora PAC Supply Chain Director.
– Jesteśmy przekonani, że wprowadzone przez nas zmiany wpłyną korzystnie na obsługę naszych klientów, ponieważ to właśnie klient jest zawsze w centrum łańcucha dostaw. Poprawa serwisu była jednym z głównych elementów, które ocenialiśmy dokonując wyboru nowego partnera. Oczekujemy, że dzięki współpracy z Arvato SCS, nasz czas dostawy do klienta zarówno w Czechach, jak i w Polsce, znacząco skróci się, a klienci zwłaszcza w szczytach sezonu, dostaną swoje prezenty wcześniej – dodaje Michał Niechaj.
Magazyn centralny Sephora realizuje obsługę w zakresie B2C na Polskę i Czechy oraz B2B na Polskę. W ten sposób realizuje dostawy do blisko 100 perfumerii stacjonarnych. Magazyn znajduje się na terenie Panattoni Park Pruszków IV.
– Niezwykle cieszy nas fakt, że tak znana i renomowana marka, jaką jest Sephora, doceniła nasz profesjonalizm. Powierzyła nam obsługę swoich sklepów stacjonarnych oraz klientów w kanale on-line. Polska to kolejny kraj w ramach Grupy Arvato Supply Chain Solutions, obok Niemiec, Hiszpanii i Turcji, któremu zaufała Sephora. Jesteśmy przekonani, że nasze ponad 25-letnie doświadczenie w kompleksowej obsłudze logistycznej dla firm, w szczególności kanału e-commerce, jest gwarancją zaspokojenia wymagań klienta w zakresie wysokiej jakości usług – mówi Lidia Ratajczak-Kluck, Prezes Zarządu w Arvato Supply Chain Solutions w Polsce.
Nowy partner Sephora przyjazny środowisku
Sephora promuje, wspiera i rozwija odpowiedzialne wobec środowiska działania m.in. poprzez program GOOD FOR dedykowany klientom, ale też na każdym innym poziomie swojego biznesu – w tym również logistycznym. Swoje siły Sephora łączy z partnerem, dla którego zrównoważony rozwój jest równie istotnym celem strategicznym.
W lutym 2020 roku Thomas Rabe – Prezes Bertelsmanna – zadeklarował, że do 2030 roku koncern, do którego należy m.in. Arvato Supply Chain Solutions, będzie firmą neutralną dla klimatu, co oznacza zmniejszenie emisji gazów cieplarnianych, redukcję emisji CO2 oraz wykorzystywanie przez wszystkie zakłady „zielonej” energii elektrycznej. Powyższe rozwiązania dotyczą również oddziału Arvato SCS w Polsce. Jednym z już podjętych lokalnie działań jest praca nad strategią ekoneutralności, a docelowo wdrożenie rozwiązań w niej rekomendowanych.
Przeczytaj także: Cresa: nowe standardy w magazynach